بازبینی 55 اثر نمایشی جشنواره تئاتر منطقه‌ای میثاق پایان یافت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با اشاره به‌اتمام مرحله بازبینی 55 اثر نمایشی ارسال‌شده به‌دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه‌ای میثاق ترشیز؛ گفت: پس از 3 روز بازبینی آثار بر اساس نظر داوران 7 نمایش برای مرحله نهایی این جشنواره انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حسن مدرس‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری هفتمین جشنواره تئاتر میثاق ترشیز که در مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر برگزار شد؛ گفت: هفتمین جشنواره تئاتر میثاق ترشیز امسال برای نخستین بار به‌صورت منطقه‌ای با حضور گروه‌های نمایشی از استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، یزد و سیستان و بلوچستان از 21 تا 24 تیرماه به‌میزبانی کاشمر برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با تأکید بر اینکه با رایزنی و موافقت انجام‌ شده با مسئولان مربوطه مبنی بر برگزاری این مرحله از جشنواره به‌صورت منطقه‌ای با حضور استان‌های شرق کشور؛ اضافه کرد: فراخوان جشنواره با رویکرد ارزشی و دینی، توجه به‌فرهنگ بومی منطقه، خانواده، ارزش‌های دینی و دفاع مقدس از 22 اسفندماه سال گذشته منتشر شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر بابیان اینکه در مهلت زمانی تعیین‌ شده 97 متن و طرح نمایشی از شهرستان‌های مختلف به‌دبیرخانه جشنواره ارسال‌ شده است؛ افزود: پس از بررسی 55 متن برای مرحله بازبینی انتخاب شدند و مقرر شد، در فرصت زمانی مشخص فیلم نمایش را برای بازبینی به‌دبیرخانه ارسال کنند.

وی با اشاره به‌برگزاری مرحله بازبینی از 11 تا 13 تیرماه با حضور حمیدرضا سهیلی، محمد حسن‌زاده و محسن راه‌چمندی؛ خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم و گزارش هیات‌ داوران بخش بازبینی و مشاهده آثار رسیده در مدت سه روز، تعداد 7 اثر برای حضور در مرحله نهایی انتخاب و معرفی شدند.

مدرس‌مقدم یادآور شد: نمایش « قشمار» به نویسندگی و کارگردانی ابوالقاسم یزدانی از خراسان شمالی شهرستان بجنورد، نمایش «همه مرد منتظر» به‌نویسندگی و کارگردانی اسماعیل بایگی از خراسان رضوی شهرستان مشهد، نمایش «هفت‌سین سال۶٣ » به‌نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی محمد یحیی‌آبادی از خراسان شمالی شهرستان اسفراین، نمایش «گزارش یک اقلیت زنانه» به‌نویسندگی احسان روحی و کارگردانی پرستش سلطانی از خراسان رضوی شهرستان مشهد، نمایش «اینجا آدم‌ها» به‌نویسندگی نظیر برهان زهی و کارگردانی نصیر برهان زهی از سیستان و بلوچستان شهرستان ایرانشهر، نمایش «افسانه» به‌نویسندگی سید صادق فاضلی و کارگردانی جواد فانی از خراسان رضوی شهرستان کاشمر و نمایش «تست نهایی» به‌نویسندگی محمدرضا امیرخانی و کارگردانی محمد قائمی از یزد هفت نمایش راه‌یافته به‌مرحله نهایی هفتمین جشنواره تئاتر میثاق هستند.

وی بابیان اینکه حدود 200 هنرمند و عوامل در قالب گروه‌های نمایشی و 18 نفر به‌عنوان دست‌اندرکار و عوامل برگزاری در این جشنواره حضور دارند؛ افزود: مرحله نهایی هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای میثاق (ترشیز) از 20 تا 24 تیرماه در کاشمر برگزار می‌شود و گروه‌های نمایشی علاوه بر اجرایی که برای هیات‌ داوران دارند در مناطق مختلف شهرهای کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن نیز به‌صورت عمومی به‌روی صحنه می‌روند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با اشاره به‌اینکه در بحث تأمین هزینه‌های مالی همواره به‌منابع مالی در شهرستان متکی هستیم؛ اضافه کرد: خوشبختانه در این زمینه شاهد همراهی خوبی از سوی نهادها و سازمان‌ها در سطح شهرستان بودیم، اما آنچه سبب امیدواری و اطمینان ما بوده، حضور و استقبال شهروندان هنردوست کاشمری از محل گیشه است.

وی بابیان اینکه مردم کاشمر در نیمه دوم سال گذشته با استقبال از اجراهای مختلف گروه‌های نمایشی کارنامه خوبی به‌نمایش گذاشتند؛ گفت: در 6 ماهه دوم سال گذشته بیش از 2 درصد مردم شهر کاشمر با پرداخت 70 میلیون تومان از 6 نمایش اجرا شده دیدن کردند.

مدرس‌مقدم با اشاره به‌اینکه اطمینان داریم، استقبال هنردوستان کاشمری در جریان برگزاری جشنواره تئاتر میثاق چشمگیر است، متذکر شد: در حال حاضر، تعدادی نمایش برای اجرای عمومی توسط هنرمندان کاشمری آماده است که بعد از پایان جشنواره به‌روی صحنه می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *