احیای گردشگری فرصتهای جدید اشتغال در کاشمر فراهم می کند

فرماندار کاشمر با تاکید بر احیای گردشگری این منطقه گفت: این امر علاوه بر ایجاد زمینه ‌های رونق تولید، موجب فراهم شدن فرصت‌ های جدید اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان می شود.

محمد علی نبی پور روز شنبه در دیدار امام جمعه و بخشدار کوهسرخ افزود: بخش کوهسرخ دارای مناطق و طبیعت بکر و زیباست و جاذبه های گردشگری این بخش یکی از مزایایی است که باید احیا شود.
وی اظهار کرد: با مشارکت مردم و حمایت دولت اقدامات ارزنده و بزرگی در منطقه صورت گرفته که باید با توجه به توان و ظرفیت ‌های منطقه برای توسعه آن و ارائه خدمت ارزنده به مردم تلاش کرد.
بخشدار کوهسرخ نیز در این نشست با اشاره به مزیت ‌های این بخش گفت: علاوه بر وجود 670 نخبه کشوری و بین المللی در بخشهای فرهنگی، اقتصادی، پزشکی و علمی که از استعدادهای ارزنده این بخش محسوب می شود، کشاورزی، دامپروری و گردشگری نیز از دیگر توان های بخش کوهسرخ به شمار می رود.
رضا رمضانی افزود: اجرای 159 پروژه با مشارکت 100 درصدی مردم کوهسرخ نشان از علاقه و وفاداری مردم به این بخش و دغدغه آنان برای توسعه و آبادانی است.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات موثری در راستای توسعه و ایجاد پروژه های زیربنایی بخش کوهسرخ صورت گرفته است، اظهار کرد: گازرسانی به بخش کوهسرخ به عنوان یک منطقه سردسیر و کوهستانی با 98 کیلومتر خط انتقال از اقدامات ارزنده در این راستاست.
وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به تمام روستاهای باقی مانده بخش کوهسرخ در حال انجام است گفت: با اعتبارات تخصیصی و تلاش‌ های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید 25 ساختمان دهیاری در روستاها ساخته شده و سه ساختمان دیگر با پیشرفت فیزیکی قابل قبول در حال انجام است.
رمضانی افزود: به رغم اینکه تمام روستاهای بخش کوهسرخ از طرح مطالعاتی هادی برخوردار هستند ولی با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه این طرح فقط در 6 روستا اجرا شده است.
وی توجه ویژه در توزیع اعتبارات 2 درصد گاز و ماده 180 در منطقه کوهسرخ به عنوان یک منطقه کم برخوردار و محروم، مهار آبهای سطحی، احیای قنوات و تسریع در روند پروژه ها و طرح های اشتغال روستایی را یکی از مهمترین خواسته ها و اولویت های منطقه برشمرد.
امام جمعه کوهسرخ نیز با بیان اینکه مردم نیازمند تکریم واحترام هستند گفت: مسئولین باید در مواجهه با مردم به نحو شایسته پاسخگو باشند.
حجت الاسلام علیرضا دهقانی، اتحاد مردم ومسئولین را نقطه عطف انقلاب دانست و افزود: انسجام و وحدت باعث دمیدن روحیه امید بین مردم و افزایش صبر و روحیه اعتماد به نظام و مسئولین می گردد.
وی اظهار کرد: تاکنون کارهای خوبی در منطقه کوهسرخ بویژه در بخش آموزشی انجام گرفته که نباید آنها را نادیده گرفت.
شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *