استیضاح شهردار کاشمر رای نیاورد

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با اشاره به‌اینکه استیضاح شهردار این شهر رأی نیاورد؛ گفت: در این راستا برای احقاق حقوق مردم و حفاظت از بیت‌المال موارد را از مجاری قانونی پیگیری می‌کنیم.

احمد غزنوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر با اشاره به‌ اینکه جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر کاشمر با حضور هفت عضو اصلی همچون 2 جلسه اخیر به‌صورت غیرعلنی برگزار شد؛ گفت: این جلسه به‌منظور ارائه پاسخ‌های شهردار کاشمر به‌سؤالات کتبی چهار عضو شورا برگزار شد و شهردار هم با حضور در این جلسه به‌صورت کاملاً کوتاه و به‌صورت کلی تنها در مدت 25 دقیقه به‌سؤالات پاسخ داد.

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر بیان کرد: در مقطعی از این جلسه به‌دلیل اینکه شهردار خارج از سؤالات مطرح‌شده به‌بیان مطالب دیگری می‌پرداخت، اعضای سؤال‌کننده از رئیس جلسه خواستند که شهردار به‌دور از تهمت و پرهیز از کلی‌گویی تنها در چارچوب سؤالات پاسخ دهد.

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با اشاره به‌اینکه اعضای سؤال‌کننده از شهردار بنابر سوگند و قسمی که در بدو آغاز به‌کار فعالیتشان در شورا یاد کردند، با تکیه‌بر شرف انسانی در راستای حفظ امانت و انجام وظایف در خدمت به‌مردم گام بردارند؛ متذکر شد: اعضای سؤال‌کننده هیچ‌گونه خصومتی با شهردار ندارند و تنها بر اساس وجدان بیدارشان خواستار پایان فعالیت شهردار هستند.

وی با تأکید بر اینکه باوجود رأی موافق 4 عضو از میان هفت عضو به‌استیضاح شهردار، تنها سه عضو دیگر به این موضوع رأی منفی دادند تا شهردار در سمت خودش ابقا شود؛ خاطرنشان کرد: با توجه به‌اینکه قانون فصل‌الخطاب است و احترام به‌قانون را وظیفه ذاتی خود می‌دانیم، اعلام می‌کنیم، در راستای وظیفه‌ای که به‌عنوان موکل مردم در این نهاد مدنی داریم برای احقاق حقوق مردم و حفاظت از بیت‌المال موارد را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنیم.

غزنوی یادآور شد: در راستای شفاف‌سازی، جلوگیری از تبعیض و به‌کارگیری بی‌ضابطه نیرو، فراهم کردن فضایی باز برای شهروندان، استفاده از نخبگان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی، حفظ شأن شورا و ارتقای جایگاه نهاد نظارتی، برای تحقق این موارد تلاش می‌کنیم تا این اطمینان در مردم ایجاد شود که شهرداری متعلق به‌مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *