فرماندار کاشمر بر لزوم تاسیس کانون خبرنگاران تاکید کرد

فرماندار کاشمر گفت: به منظور پیگیری مسائل صنفی فعالان رسانه در این شهرستان و شناسنامه دار کردن آنها باید کانون خبرنگاران کاشمر تشکیل شود و هر فعال رسانه با هر سلیقه سیاسی در این مجموعه عضو شود.

محمدعلی نبی پور که پیش از این فرماندار گناباد بود و اخیرا به سمت فرماندای کاشمر منصوب شده است روز سه شنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان افزود: برای فعالیت در عرصه خبر باید به مسائل واقع بینانه نگریست و بسیار زیرکانه و هوشمندانه کار کرد.
وی ادامه داد: برخی مسئولان مواقعی حوصله نقد را ندارند و این موجب می شود برخی مواقع سنگ اندازیهایی پیش پای اصحاب رسانه صورت گیرد و مشکلاتی برای آنان ایجاد کند.
فرماندار کاشمر بر لزوم نقد منصفانه از سوی اهالی رسانه و پرهیز از سیاه نمایی تاکید و بیان کرد: سیاهنمایی و تخریب، سرمایه اجتماعی را از بین می برد. فعالان عرصه رسانه باید حدود فعالیت و قوانین را رعایت کنند. از سوی دیگر باید سعه صدر مسئولان نیز بیشتر شود تا چرخه آزاد اطلاعات صورت گیرد.
وی افزود: از نقد منصفانه نشریات و خبرنگاران دفاع می کنم مشروط بر اینکه نقد آنان به سمتی نرود که روحیه اجتماعی و اعتماد و امید مردم از بین برود. دشمنان از بیرون به دنبال ضربه زدن به نظام هستند لذا از اصحاب رسانه انتظار می رود با قلم و قدم خود از ضربه زدن به اعتماد مردم پرهیز کنند.
دو نشریه محلی در قالب هفته نامه در کاشمر فعال هستند. مرکز این شهرستان 195 هزار نفری در فاصله 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. کاشمر مرکب از دو بخش مرکزی و کوهسرخ دارای 63 روستای است. 61 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *