برداشت طالبی از 500 هکتار مزارع کاشمر آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از آغاز برداشت طالبی از سطح ۵۰۰ هکتار مزارع زیر کشت این محصول خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر؛ سید ابوالقاسم موسوی گفت: با برداشت طالبی از سطح 500 هکتار از مزارع زیرکشت این محصول در کاشمر پیش‌بینی می‌شود ۱۲ هزار ۵۰۰ تن طالبی برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه بیش از 90 درصد محصول تولیدی به شهرستان‌های مشهد، نیشابور، تربت‌حیدریه و گناباد صادر می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه متوسط قیمت این محصول در زمان فصل برداشت که ۱۲ هزار ریال است درآمد ناخالص حاصل از محل فروش طالبی برای کشاورزان ۱۵۰ میلیون ریال است.

وی در خصوص کاهش سطح زیرکشت طالبی نسبت به سال گذشته بیان کرد: به‌دلیل کاهش نزولات جوی و بالابودن هزینه‌های تولید سطح زیرکشت این محصول در سال زراعی جاری نسبت به‌سال زراعی گذشته کاهش یافته است.

موسوی عمده مناطق طالبی کاری شهرستان، روستاهای فرگ، رزق آباد، فرح آباد، جردوی، نای و فرشه را عنوان کرد و افزود: از 500 هکتار محصول طالبی کشت شده در شهرستان 70 درصد به روش مالچ پلاستیک و 30 درصد به روش تونلی کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بیان کرد: از مزایای کشت تونلی و مالچ پلاستیک می‌توان به زودرسی محصول، مبارزه با بیماری‌های خاکزی و کنترل آن به روش غیرشیمیایی، جلوگیری از رشد علف‌های هرز و صرفه‌جویی در مصرف آب اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *