توسعه کاشمر در جنجال‌های سیاسی مغفول مانده است

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه توسعه این شهرستان در جنجال‌های سیاسی مغفول مانده است؛ گفت: خبرنگاران و مطبوعات حول محور توسعه با نقد منصفانه امید را به‌جامعه تزریق کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، محمدعلی نبی‌پور در دیدار با تعدادی از خبرنگاران رسانه‌ها و مطبوعات در کاشمر با اشاره به‌نقش و جایگاه اثرگذار مطبوعات در جامعه گفت: اگرچه در دنیای امروز فضای مجازی مطبوعات را به‌حاشیه رانده و منجر شده که مردم کمتر روزنامه و مطبوعات را مطالعه کنند، اما باید اذعان کنیم که مطبوعات جایگاه خاص خودش را دارد، چراکه ماندگاری مطالب نوشتاری از مباحث و مطالبی که در فضای مجازی درج می‌شود، بیشتر و اثرگذارتر است.

فرماندار کاشمر با ابراز تأسف از اینکه جریانات و مباحث سیاسی آن‌چنان در مباحث اقتصادی و فرهنگی کاشمر تأثیرگذار بوده و گاها در برخی موارد سبب بروز آسیب نیز شده و کاشمر را به‌یک شهر سیاسی تبدیل کرده است؛ افزود: تعبیر من این است که کاشمر در عین حالی که یک شهر زنده بوده و باید در راستای توسعه از این مزیت بهره بگیریم یک شهرستان سیاست‌زده است.

جنجال‌های سیاسی کاشمر را به‌عقب رانده است

وی بابیان اینکه با یک برنامه‌ریزی درست و صحیح در راستای بهره‌مندی از پتانسیلی که در این شهرستان وجود دارد، باید حرکت کنیم؛ متذکر شد: متأسفانه در جنجال‌های سیاسی، موضوع توسعه کاشمر نه‌تنها مغفول مانده، بلکه در برخی موارد به‌عقب هم رانده شده است.

نبی‌پور با اشاره به‌اینکه مطالبی که در مراسم معارفه خود به‌آن اشاره کردم، شعار نیست و همواره تلاش می‌کنم فرمانداری به‌عنوان محور دستگاه های اجرایی موتور محرکه توسعه کاشمر باشد؛ یادآور شد: با وجود اینکه حاشیه در مدیریت‌ها افزایش‌ یافته و برخی مدیران به‌خاطر فضای مجازی محافظه کار شدند، اما تلاش می‌کنم با پرهیز از وارد شدن به‌حاشیه‌ها، زمینه‌ای در شهرستان فراهم کنیم که حاشیه‌ها را در مدیریت کاهش و آن را به‌حداقل برسانیم.

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه انتظارم از مجموعه مطبوعات و فعالان رسانه در شهرستان این است که حول محور توسعه به‌نقد منصفانه بپردازند؛ ادامه داد: اگر در کسوت فرماندار اجازه ندهم، رسانه از من انتقاد کند، قطعاً رسانه‌ها به‌عملکرد و فعالیت‌های سایر دستگاه‌ها نمی‌پردازند.

وی بابیان اینکه به‌جای تخریب و انتقادهای بی‌دلیل باید به‌دنبال هدایت انرژی و پتانسیل در مسیر توسعه باشیم؛ گفت: سرمایه اجتماعی در ایران خیلی آسیب دیده است، بنابراین ضرورت دارد با برگرداندن اعتماد به‌جامعه زمینه را برای رشد و توسعه فراهم کنیم تا مردم امیدواری مردم نسبت به‌نظام همواره استمرار داشته باشد.

فرماندار کاشمر با اشاره به‌اینکه تزریق امید در جامعه منجر به‌پیشرفت می‌شود و بی‌توجهی به‌آن سبب بروز مشکلات جدی می‌شود؛ افزود: برخی از اقدامات و فعالیت‌ها سبب سوزاندن امید در جامعه می‌شود، به‌همین دلیل باید در عین حالی که نقد و انتقاد منصفانه انجام می‌دهیم باید امید را در جامعه تزریق کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کاشمر با داشتن پتانسیل بالایی که دارد، چرا تاکنون هیچ یک از 20 فرمانداری که برای این شهرستان انتخاب و معرفی شدند، بومی منطقه نبودند، اظهار داشت: کاشمر شهری با پتانسیل بالا، عقبه سیاسی و نیروهای بسیار قوی است، اما برای من علامت سئوال بوده که چرا یک نیروی بومی برای تصدی فرمانداری معرفی نمی‌شود.

نبی‌پور بابیان اینکه کاشمری‌ها باید به‌این نکته مهم توجه داشته باشند، با کادرسازی اجازه ندهند، نیروها و سرمایه‌های اجتماعی در این شهرستان سوزانده شود؛ اضافه کرد: این یک آفت است که در کاشمر همواره به‌دنبال تغییر افراد در مسئولیت‌ها هستند و به‌دنبال توسعه و ارتقای شهرستان در بخش‌های مختلف نیستند، بنابراین واقعا از این منظر متأسفم و امیدوارم بتوانیم این نوع نگاه را تغییر دهیم.

با مدیرانی که با دید سیاسی به‌مسایل توسعه‌ای نگاه کنند برخورد می‌کنم

وی یادآور شد: در این مسیر نه‌تنها به‌هیچ‌عنوان ملاحظات سیاسی را دخیل نمی‌دانم، بلکه با مدیرانی که با دید سیاسی به‌مسایل و موضوعات توسعه‌ای نگاه کنند، برخورد می‌کنم.

فرماندار کاشمر با اشاره به‌اینکه باید موضوع اشتغال بر اساس پتانسیل منطقه پیگیری شود؛ بیان کرد: پیگیری‌های جدی به‌عنوان اولویت اصلی تلاش می‌کنم، بررسی معضلات تولیدکنندگان و کمک به‌این واحدها برای رفع مشکلاتشان را در دستور کار قرار دهم و زمینه بازگشت مجدد واحدهای تولیدی تعطیل شده و افزایش ظرفیت تولید آنان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه برای به‌حرکت درآوردن چرخه تولید و فعالیت مستمر واحدهای تولیدی در این شهرستان باید برای حل مشکلات آنان برنامه‌ریزی و تدابیر لازم اتخاذ شود؛ افزود: در حوزه صنعت، برخی از صنایع به‌دلیل به‌روز نبودن تجهیزات و امکانات توان رقابت را ندارند، بنابراین ضرورت دارد، مدیران این واحدها پیشقدم شوند تا بتوانیم در سایه تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط مشکلات‌شان را حل کنیم، نه اینکه چوب سوءمدیریت در حوزه صنعت را به‌حساب سیستم دولتی بگذاریم.

نبی‌پور با اشاره به‌اینکه انتظار ما از خبرنگاران نقد منصفانه به‌مباحث و موضوعات کاشمر در بخش‌های مختلف است؛ گفت: معتقدیم رسانه‌ها نقش مهم و اثرگذاری در اعتمادسازی و ایجاد امید در جامعه دارند، بنابراین در این راستا، هیچ محدودیتی در بحث ارتباط با فرماندار و مجموعه فرمانداری در شهرستان وجود ندارد.

فرماندار کاشمر با تأکید بر مطالبه‌گری اصحاب رسانه از مدیران در راستای توسعه و ارتقای شهرستان در بخش‌های مختلف؛ ادامه داد: در راستای ایجاد فضای مناسب برای مطبوعات، از همه خبرنگاران برای حضور در همه نشست‌ها و جلسات رسمی دعوت می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *