احتمال تداوم خاموشی ها در کاشمر

رئیس اداره برق کاشمر گفت: اگر مدیریت مصرف آن گونه که مدنظر است صورت نگیرد خاموشی ها ادامه خواهد داشت.

سیدجواد رضایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ضرورت مدیریت مصرف برق امسال جدی‌تر از همیشه است، افزود: صرفه‌جویی در مصرف برق و مدیریت مصرف آن، امسال باید جدی‌تر از همیشه باشد.

وی با اشاره به فصل گرما و افزایش زیاد بار شبکه‌های برق اظهار کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی در سال آبی جاری و به‌تبع آن کاهش ذخیره آب پشت سدها، توان تولید نیروگاه‌های آبی کشور بیش از 50درصد کاهش پیدا کرده بر همین اساس جایگزین این میزان کمبود تولید جز با همراهی و همکاری همشهریان و مشترکین محترم امکان‌پذیر نیست.

رئیس اداره برق کاشمر بیان کرد: مدیریت مصرف امری انتخابی است اما اگر انجام نشود باید سراغ مدیریت اجباری به نام خاموشی برویم. اکنون مدیریت مصرف یک ضرورت است و با توجه به شرایط فعلی حتما باید به این ضرورت پرداخته شود تا خاموشی‌ها ادامه نداشته باشد.

مدیر برق کاشمریادآور شد: ترجیح می‌دهیم مشترکین محترم با توجه به شناخت و آگاهی از وضعیت امسال تولید برق کشور به ما کمک کنند و مصرف را مدیریت کنیم تا به خاموشی اجباری روی نیاوریم زیرا اگر مدیریت مصرف آن‌گونه که مدنظر است صورت نگیرد احتمال ادامه خاموشی قوی است. تمام سعی ما این است که اگر خاموشی گزینه ناگزیر ما باشد به نحوی مدیریت کنیم که کمترین میزان خاموشی به مشترکین تحمیل شود.

وی با اعلام اینکه چون برق مورد نیاز تامین نشده، ناچار به برقراری خاموشی‌هایی هستیم و خاموشی‌هایی که می‌خواهد برای روز بعد انجام شود برنامه‌ریزی شده و منظم نیست، افزود: میزان خاموشی‌های هر روز از سوی استان اعلام می‌شود و هر منطقه را به ناچار باید یک ساعت خاموش کنیم که میزان مورد نظر رعایت شود.

رضایی با اظهار تاسف از اینکه این خاموشی‌ها مختص شهرهای خاصی نیست و در تمامی شهرها اتفاق می‌افتد، گفت: اگر صرفه‌جویی صورت گیرد، قطعی برق منطقه کمتر خواهد شد.

وی با اعلام اینکه سقف پیک بار هر منطقه مشخص است و اگر کمتر باشد از لیست قطعی خارج خواهیم شد، به وجود 76 هزار مشترک برق در شهرستان کاشمر اشاره کرد و گفت: اگر هر خانواده کاشمری یک لامپ کم مصرف 23 وات را خاموش کنند از این پیک عبور خواهیم کرد.

رضایی با اعلام این‌که با این اقدام حدود 17 مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود، بیان کرد: در کاشمر 9 مگاوات باید خاموشی داشته باشیم اما تاکنون چهار تا پنج مگاوات بیشتر خاموشی نداشته‌ایم.

وی با اشاره به خاموشی‌های اخیر، گفت: به دلیل افزایش دما، میزان مصرف برق حتی از میزان پیک مصرف سال قبل هم بیشتر بوده به طوری که پیک بار برقی پارسال سال در کاشمر 57 مگاوات بوده که به دلیل افزایش فروش انشعابات افزایش مصرف داشته‌ایم. اگر امسال همانند سال قبل می‌بود مشکلی نداشتیم اما امسال در این زمینه شرایط خاص است بر همین اساس تاکید شده که از پیک سال قبل عبور نکنیم وگرنه ناچار به خاموشی‌هایی هستیم.

رضایی با بیان این‌که چون در روز باید کمتر و یا بیشتر از چهار مگاوات قطع شود، همزمان چند منطقه خاموشی دارند، زمان خاموشی‌ها را از ساعت 12 تا 16 اعلام کرد و گفت: امسال مدیریت مصرف اختیاری نیست و اجباری است و همه مردم باید بیشتر از سال‌های گذشته همکاری داشته باشند.

رئیس اداره برق کاشمر با بیان این‌که ساعت پیک بار از 12 تا 16و 20 تا 23 است، افزود: در شرایط فعلی مهم برای ما همان ساعت 12 ظهر تا 16 بعدازظهر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *