20 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در کاشمر پرداخت شد

فرماندار کاشمر گفت: از 147 طرح مصوب کارگروه اشتغال این شهرستان با اعتبار سه هزار و 180 میلیارد ریال امسال 20 میلیارد ریال به 15 طرح با اشتغال زایی 72 نفر پرداخت شد.

محمد علی نبی پور روز چهار شنبه در نشست کارگروه سرمایه گذاری و اشتغال شهرستان افزود: مجموع اشتغال ایجاد شده برای طرح های مصوب اشتغال در کاشمر 516 نفر است که در این راستا 117 طرح به بانک معرفی شده است.
وی با اشاره به سهمیه امسال کاشمر برای ایجاد 2037 فرصت شغلی اظهار داشت: در این راستا سهمیه 24 دستگاه اجرایی شهرستان تعیین و ابلاغ گردیده که جهاد کشاورزی، اداره صنعت، معدن و تجارت و کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشترین تعهد را در این زمینه دارند.
وی با بیان اینکه از تعهد اشتغال شهرستان تاکنون 237 مورد انجام شده است از عدم جذب اعتبار توسط برخی ادارات ابراز نارضایتی کرد و گفت: برخی ادارات به رغم جایگاهی که در حوزه اشتغال آفرینی دارند اقدامی برای جذب اعتبار در این زمینه نکرده اند.
نبی پور رتبه شهرستان کاشمر در استان در زمینه جذب اعتبارات اشتغالزایی را رتبه ششم دانست و افزود: باید
برای بهبود این جایگاه تلاش بیشتری کرد.
وی اظهار داشت: تمام دستگاه های اجرایی موظفند حامی افراد متقاضی تسهیلات اشتغال باشند و به طرح هایی که توجیه اقتصادی دارند، وام داده شود.
وی گفت: با بانک هایی که در ارائه تسهیلات به طرح های دارای توجیه اقتصادی اهمال کنند، برخورد خواهد شد.
فرماندار کاشمر بر تشکیل جلسه کارگروه سرمایه گذاری و اشتغال شهرستان هر 2 هفته یک بار تاکید کرد و با انتقاد از حضور نیافتن برخی روسای ادارات عضو این کارگروه در این نشست از کارشناسان 2 اداره که به جای روسای خود در جلسه حضور یافته بودند خواست جلسه را ترک کنند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست با بیان اینکه اقتصاد شهرستان بر پایه کشاورزی است، گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود آب در منطقه باید تلاش کرد اشتغال از حوزه کشاورزی به حوزه صنعت و خدمات سوق یابد.
اباذر میری افزود: سرانه ایجاد شغل در حوزه خدمات ناچیز است و به راحتی می توان در این حوزه اشتغال ایجاد کرد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ملاک ارزیابی عملکرد اشتغال شهرستان گزارش سامانه رصد می باشد همه اعضای کارگروه باید نسبت به ثبت به موقع فرصتهای شغلی ایجاد شده در سامانه اقدام نمایند.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *