آئین تکریم و بزرگداشت امامزادگان کاشمر برگزار شد

همزمان با دهه کرامت و پاسداشت روز ملی تکریم و بزرگداشت امام زاده‌ها، آئینی با عنوان تکریم و بزرگداشت امامزادگان با حضور امام جمعه موقت خلیل آباد، رییس اداره اوقاف کاشمر و جمعی از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در امامزاده سیدحمزه (ع) این شهر برگزار شد.
آئین تکریم و بزرگداشت امامزادگان کاشمر برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام صادق خلیلی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر در این مراسم معنوی گفت: ما باید برای تکریم و معرفی بیشتر این اماکن مذهبی تلاش کنیم؛ امامزاده‌های هر شهر مایه خیر و برکت و عزت آن شهر محسوب می‌شوند چرا که در تقویت فضای فرهنگی و دینی آن منطقه تاثیر مهمی داشته و ما مفتخریم که درشهری زندگی می‌کنیم که نوکری امامزادگان سیدحمزه (ع) , سیدمحمد (ع) , سیدمرتضی (ع) و سیدجلیل القدر شهیدایت الله مدرس (ره) را می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر بیش از هزار کودک و نوجوان در طرح تابستانی نشاط معنوی امامزادگان این شهرستان در حال یاد گیری هستند وما باید با ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی در سطح امامزاده‌ها نوجوانان را به این مکان‌های مقدس بیشتر جذب کنیم.

حجت الاسلام صادق خلیلی ادامه داد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از دغدغه‌های مهم رهبری است و تمام سعی ما بر این است که این مکان‌های مقدس را برای تقویت معنویت در بین مردم به ویژه نسل جوان تکریم کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت:: مردمان شهرستان کاشمر از گذشته پیرو خاص اهل بیت (ع) بوده اند و از گذشته‌های دور دومین شهر زیارتی استان خراسان رضوی به شمار می‌رفته و به همین لحاظ مامن و پناه امامزادگان متعدد و اولاد مطهر حضرت زهرا (س) بوده است.

وی افزود: وجود تعداد زیادی امامزاده و بقاع متبرکه در منطقه ترشیز نشان دهنده این است که اهالی این دیار از دیرباز محبت اهل بیت و اولاد علی (ع) و فاطمه (س) را داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *