مسئولان اجرایی مشکلات را به یکدیگر پاس ندهند

فرماندار کاشمر گفت: مسئولان دستگاههای اجرایی مشکلات را به یکدیگر پاس ندهند بلکه همه باید احساس مسئولیت کرده و در راستای رفع مشکلات تلاش کنند.

محمد علی نبی پور روز شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کاشمر افزود: تصمیماتی که در نشست ها و کارگروهها و جلسات شهرستانها گرفته می شود برای دستگاه های متولی لازم الاجراست زیرا کارگروهها ابزار مدیریتی برای مدیران است تا با پشتوانه قوی تر و هم افزایی، وحدت و انسجام بیشتر معضلات را رفع کنند.
وی اظهار داشت: موضوع بهداشت به عنوان یکی از مهمترین مباحث در پیشگیری از افزایش هزینه های درمانی باید مد نظر قرار گیرد و یکی از مهمترین وظایف شورای سلامت و امنیت غذایی کاهش هزینه های درمانی است.
وی با تاکید بر حضور دادستان در جلسات شورای سلامت و امنیت غذایی برای افزایش ضمانت اجرایی مصوبات این جلسات گفت: یکی از مهمترین وظایف شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان پرداختن به سلامت مردم است.
نبی پور افزود: با توجه به اینکه یک چهارم از خانوارهای این شهر پساب غیر بهداشتی خود را در کوچه ها رها کنند باید شورای سلامت به این موضوع به طور جدی ورود کند.
وی همچنین به نظارت بر عرضه غیر بهداشتی نانهای فله ای در سوپرمارکتها و اماکن پخت نان خانگی تأکید کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر نیز در این نشست بیماریهای غیر واگیر را از دغدغه های حوزه سلامت دانست و گفت: حدود 80 درصد بیماریها مربوط به بیماریهای غیر واگیر است.
محمد جواد یزدانی افزود: هم اکنون بخش های دیالیز،سی.سی.یو و تخت های بیمارستان مملو از بیماران غیر واگیر است به طوریکه در سال 76 که بخش دیالیز در این شهرستان راه اندازی شد 14 بیمار داشتیم که این تعداد امروز به 110 بیمار افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: امسال طرح کانون سلامت محلات در این شهرستان مطرح شده که برای هر 2500 تا سه هزار نفر اجرا می شود.
وی گفت: به دنبال مشارکت، آموزش مردم و آگاه کردن آنها در زمینه عوامل مخاطره آمیز هستیم و برای رفع مشکلات و رسیدن به اهداف به همکاری تمام سازمانها و ارگانها نیاز داریم.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *