ماموریت مهم فنی‌وحرفه‌ای توانمندسازی جامعه با نگاه کارآفرینی است

فرماندار کاشمر با اشاره به‌نقش فنی‌وحرفه‌ای در کمک به‌ایجاد اشتغال پایدار؛ گفت: وظیفه و ماموریت مهم فنی‌و‌حرفه‌ای توانمندسازی جامعه با نگاه کارآفزینی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، به نقل از روابط عمومی فرمانداری کاشمر، محمد علی نبی‌پور در آستانه هفته ملی مهارت، کارآفرینی و مهارت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در دیدار با رئیس، کارکنان و مدیران آموزشگاه‌های آزاد با تبریک هفته ملی کارآفرینی گفت: مجموعه فنی‌وحرفه‌ای با هدف توامندسازی جامعه در حوزه حرف و مشاغل شروع به‌کار کرده است.

فرماندار کاشمر با تاکید بر اینکه یکی از وظایف و ماموریت‌های بسیار مهم فنی و حرفه‌ای توانمندسازی جامعه با نگاه کارآفرینی است؛ یادآور شد: بروز بودن آموزش‌ها، اساتید و مربیان، کارگاه‌های آموزشی و تنوع و حذف برخی رشته‌ها از عوامل مهم و ضروری در ایجاد اشتغال و کارافرینی در جامعه است.

وی ادامه داد: ارتباط بیشتر مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای کاشمر با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این شهرستان در راستای هم‌افزایی باید مورد توجه قرار گیرد.

نبی‌پور با بیان اینکه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای باید براساس شناخت مزیت‌های نسبی در کاشمر و ایجاد حرف جدید در منطقه تدوین تا منجر به‌کارآفرینی شود؛ خاطرنشان کرد: ضرورت دارد، افرادی که آموزش‌های مورد نیاز و موثر را در مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای فرا گرفتند از تسهیلات مشاغل خانگی و تسهیلات توسعه اشتغال روستایی بهره‌مند شوند.

برگزاری دستاوردهای مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای در نگارخانه ارشاد

در ادامه این جلسه، رئیس مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کاشمر نیز با اشاره به‌اقدامات و فعالیت‌های انجام‌ شده این مرکز و برنامه‌های اجرایی سال جدید زمینه آموزش و حرفه‌های جدید گفت: برگزاری حرفه‌های جدید با رویکرد بازار محور و اشتغال محور مشتمل بر تولید بیوگاز،کانکس‌های تاشو، پنوماتیک و هیدرولیک پیشرفته، مشاوره کارآفرینی پزشکی صنعتی (ریکاوری ورشکستگی)، سایبان‌سازی، روانشناسی رنگ‌های صنعتی و استارت اپ از برنامه‌های این مرکز در سال جدید است.

ابوالفضل خبازی یادآور شد: اجرای دوره‌های آموزشی مراکز ثابت و شعب در حوزه روستایی و مناطق محروم، آموزش در حوزه زندان‌ها، آموزش در حوزه بنگاه‌های اقتصادی، آموزش در حوزه پادگان‌ها و یگان‌های نظامی، آموزش در حوزه دانشگاه‌ها، آموزش در سکونتگاه‌های غیررسمی، حاشیه شهر و آموزش در مراکزدرمانی زیرپوشش بهزیستی از دیگر اقدامات و برنامه‌های این مرکز درراستای آموزش است.

وی با اشاره به‌نامگذاری هفته ملی مهارت، کارآفرینی و مهارت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای از 31 تیر ماه تا 6 مرداد ماه؛ گفت: نمایشگاه دستاوردهای مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای با مشارکت آموزشگاه‌های آزاد کاشمر در محل نگارخانه ارشاد در این هفته به‌منظور آشنایی بیشتر علاقه‌مندان به‌فعالیت‌های فنی‌وحرفه‌ای افتتاح می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *