مراسم «معبری به آسمان» د رکامشر برگزار شد

اولین یادواره شهدای گمنام کاشمر با عنوان «معبری به آسمان» در حسینیه چهارده معصوم این شهرستان برگزار شد.
به گزارش ایثار واحد خراسان رضوی، اولین یادواره شهدای گمنام شهرستان کاشمر جمعه ششم مهرماه در حسینیه چهارده معصوم کاشمر برگزار شد.
مدیر مرکز تخصصی حکمت و فلسفه خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شیعیان از نگاه امام محمدباقر(ع) به سه دسته شیعیان شناسنامه‌ای، شیعیان شیشه‌ای و شیعیان تنوری تقسیم می‌شوند.
حجت الاسلام جواد نیک بین ادامه داد: دسته اول بنام اهل بیت روزی می‌خورند، دسته دوم با توجه به شرایط رای و نظرشان تغییر می‌کند و دسته سوم افرادی هستند که هرچه در سختی و بلاها واقع شوند عیارشان افزایش می‌یابد که به شیعیان تنوری شهرت دارند.
وی شهدا را نمونه بارز شیعه تنوری دانست و گفت: شهدا آنقدر در بلاها صابر بودند که خداوند پرچم بندگی خالص را بر سر آنها نهاد.
حجت الاسلام نیک‌بین استقامت همراه با مقاومت و بر زمین نماندن حرف امام را از ویژگی‌های بارز شهدا دانست و افزود: شهدای مجاهد انقلاب همواره حب و بغضشان امام بود و بر این مهم تاکید داشتند که نباید حرف امام بر زمین بماند.
برگزاری نمایشگاه، اجرای کلیپ و روایتگری از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
این یادواره به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران، پایگاه مقاومت بسیج شهدای هفت تیر، حوزه مقاومت بسیج حضرت نبی اکرم(ص) و مجتمع فرهنگی چهارده معصوم برگزار شد.
در این یادواره فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مسئولان، خانواده‌های شاهد و ایثارگر و آحاد مردم شهید پرور شهرستان نیز حضور داشتند.
گفتنی است شهرستان کاشمر 651 شهید، 1821 جانباز و 117 آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *