یادبود 2 سردار و 25 شهید روستای کریز کاشمر

هجدهمین یادواره 2 سردار و 25 شهید روستای کریز از توابع بخش کوهسرخ کاشمر با هدف زنده نگهداشتن یادوخاطره شهدا برگزار شد.

به گزارش ایثار واحد خراسان رضوی، هجدهمین یادواره دو سردار و 25 شهید روستای کریز از توابع شهرستان کوهسرخ کاشمر شنبه هفتم مهر در حسینیه اهل بیت(ع) برگزار شد.
در این مراسم معنوی علیرضا دلبریان از جانبازان و راویان هشت سال دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، برگزاری اینگونه محافل را در حقیقت یادآوری رشادت‌ها و فداکاری‌های آنان و گم نکردن راه برای اقشار مختلف مردم دانست و گفت: قرآن درس زندگی است و شهدا با درک صحیح از معانی قرآن و عمل به آن به افتخاری بزرگ و درجه‌ای رفیع مانند شهادت دست یافتند.
دلبریان در ادامه با روایت بخشی از خاطراتی که با دو سردار شهید روستای کریز در دفاع مقدس داشته، یادآور شد: شهدا با رفتنشان در حقیقت به وظیفه خودشان عمل و حجت را بر همه ما تمام کردند، بنابراین در شرایطی که امروز بنا به گفته همه مسئولان در جنگ اقتصادی قرار داریم باید امید را در جامعه بویژه نسل جوان زنده کنیم و اجازه ندهیم دشمن در آنها تاثیر بگذارد.
در این مراسم وکیلی‌نیا رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رحیمی‌مقدم جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، رمضانی بخشدار کوهسرخ، شهردار و اعضای شورای شهر کاشمر حضور داشتند.
اجرای کلیپ، نمایشگاه عکس، روایتگری و برپایی چادر پزشکی به منظور ویزیت رایگان اهالی روستا توسط فرزندان شهید صادقی و رافتی از دیگر برنامه‌های جانبی این مراسم بود.
گفتنی است شهرستان کاشمر 654 شهید، 1821 جانباز و 117 آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *