جاده مرگ همچنان جان می‌گیرد

بازهم محور کاشمر به شادمهر که به دلیل تصادفات بسیار به جاده مرگ شهرت یافته شاهد حادثه دلخراش دیگری بود. در همین خصوص فرمانده پلیس راه کاشمر در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان از برخورد یک دستگاه کامیون با یک دستگاه خودروی سواری پراید در جاده کاشمر به سه‌راهی شادمهر خبر داد. سرگرد اکبر نوری با اشاره به اینکه این تصادف در ساعت 20:45 22 مهرماه در کیلومتر 13 محور شادمهر به کاشمر به وقع پیوست، گفت: در این تصادف کامیونی با پلاک شیراز و بار کیک و کلوچه از سمت مشهد به کاشمر در حرکت بوده که به دلیل انحراف به چپ با یک خودروی پراید تصادف می کند. وی با بیان اینکه در این تصادف دو نفر از سرنشینان پراید کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند، عنوان کرد: در این تصادف راننده و سرنشین جلو خودروی پراید فوت کردند. فرمانده پلیس راه کاشمر با اشاره به اینکه سرنشین جلو که خانمی 19 ساله بوده به دلیل نبستن کمربند ایمنی به بیرون پرت شده بود، بیان کرد: خودروی پراید از کاشمر به سمت تربت حیدریه در حرکت بوده است. وی افزود: در جریان این حادثه راننده 28 ساله سواری پراید به نام مرتضی احمدی و همسر 19 ساله‌اش به نام زهرا نیکوکردار در صحنه جان باختند و دو سرنشین دیگر این خودرو به نام صدیقه هاشم زاده 50 ساله و بهار دلاوری 6 ساله توسط نیروهای اورژانس 115 کاشمر به ‌بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر اعزام شدند. نوری با تاکید براینکه باید هرچه سریعتر محور کاشمر به شادمهر یک طرفه شود، گفت: اگر این محور یک طرفه شود در کاهش تصادفات رخ به رخ بسیار موثر خواهد بود. وی با بیان اینکه در جاده‌های یک طرفه دیگر تصادفات رخ به رخ نداریم، اظهار کرد: اگر سرعت مدیریت شود تصادفات در محور یک طرفه به میزان بسیاری کاهش خواهد یافت. فرمانده پلیس راه کاشمر سرعت مجاز در محور کاشمر به شادمهر را در روز 85 و در شب 75 کیلومتر اعلام کرد و گفت: از رانندگان انتظار داریم ضمن رعایت سرعت از انجام حرکات حادثه ساز همانند انحراف به چپ، سبقت و سرعت بی جا پرهیز کنند. وی انحراف به چپ ناشی از سبقت را از مهمترین علل تصادفات در محور کاشمر به شادمهر دانست. به رغم اینکه بر اساس مصوبه هیأت دولت از سال 1385 قرار است باند دوم این محور اجرا شود اما متأسفانه با گذشت 12 سال از این مصوبه تاکنون تنها در 15 کیلومتر از این محور عملیات اجرایی آغاز شده است که از این میزان نیز پنج کیلومتر آسفالت آن نیز به اتمام رسیده اما به‌دلیل افزایش قیمت علائم و هزینه‌های خط‌ کشی به بهره‌برداری نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *