بخش ام.آر.آی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع)کاشمر بهره برداری شد

بخش ام.آر.آی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) کاشمر روز دوشنبه طی مراسمی با حضور مسئولان اجرایی و خیرین سلامت به بهره برداری رسید.
[بخش ام.آر.آی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع)کاشمر بهره برداری شد] نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم تجهیز این بیمارستان را حرکت بسیار بزرگ و ارزشمند در منطقه دانست و بر تقویت بخش درمان در شهرستانها تاکید کرد.
بهروز بنیادی افزود: در زمینه سلامت از پیشگیری هم نباید غافل بود زیرا بخش اصلی سلامت توجه به حوزه پیشگیری است.
وی همچنین با اشاره به وضعیت جاده شادمهر به کاشمر خواستار رسیدگی مسئولین ذیربط در این زمینه و اختصاص اعتبارات مورد نیاز باند دوم این محور شد.
وی اظهار داشت: 900 میلیارد ریال اعتبار طی سه سال برای جاده کاشمر به شادمهر در نظر گرفته شده و اکنون 25 کیلومتر از این جاده وارد فاز مطالعاتی شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر نیز در این مراسم گفت: بهره برداری از بخش MRI این بیمارستان به همت خیرین و مسئولان شهرستان انجام شده به طوریکه خیرین در بهسازی محل دستگاه MRI سه و نیم میلیارد ریال کمک کرده اند.
محمد جواد یزدانی افزود: بسیاری از دستگاه های پزشکی که طی سالهای اخیر در این شهرستان راه اندازی شده به همت خیرین سلامت بوده و امروز خوشحالیم مردم کاشمر و منطقه ترشیز برای گرفتن MRI نیاز به رفتن به شهرهای دیگر ندارند.
وی اظهار داشت: حضور جراح مغز و اعصاب یکی از نیازهای ضروری این شهرستان بود که با تلاش های صورت گرفته توانستیم جراح مغز و اعصاب را برای شهرستان جذب کنیم به طوریکه طی 2 سال گذشته حدود 500 عمل جراحی مغز و اعصاب در این شهرستان انجام شده و خروجی عمل ها با رضایت همراه بوده است.
وی ادامه داد: با حضور جراح مغز و اعصاب در این شهرستان سالانه 165 فقره اعزام بیمار به مرکز استان کاهش یافته و این در حالی است که هر اعزام 70 میلیون ریال برای شبکه بهداشت و درمان هزینه در بردارد.
فرماندار کاشمر نیز یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم را اجرای طرح تحول نظام سلامت دانست و گفت: خیرین در پیشبرد اهداف این طرح کمک های بسیار داشتند به طوری که مجمع خیرین سلامت در کاشمر طی سه سال گذشته 150 میلیارد ریال به بخش سلامت و درمان منطقه کمک کردند.
محمد علی نبی پور افزود: هرچند شهرستان کاشمر با 170 هزار نفر جمعیت سهم خوبی از طرح تحول نظام سلامت گرفته است اما هنوز مشکلاتی دارد.
وی اظهار داشت: هم اکنون 2 بیمارستان این شهرستان نه تنها به مردم منطقه خدمات رسانی می کنند بلکه بسیاری از بیماران شهرستانهای مه ولات، خلیل آباد و بردسکن نیز برای درمان به کاشمر مراجعه می کنند.
وی گفت: شهرستان کاشمر در شعاع 100 کیلومتری به حدود 500 هزار نفر در حوزه بهداشت و درمان خدمات می دهد و وجود 60 متخصص در منطقه کمک بسیار به حوزه درمان این شهرستان کرده است.
نبی پور همچنین با اشاره به پروژه نیمه کاره مرکز درمانی بخش کوهسرخ و برخی مراکز سلامت و خانه های بهداشت در شهرستان کاشمر افزود: برای به نتیجه رسیدن این پروژه ها نیازمند حمایت جدی مسئولان استان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *