دوره‌های آموزش بهداشت و سلامت در مدارس علمیه کاشمر برگزار می‌شود

معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان رضوی با دکتر قائمی رئیس اداره بهداشت شهرستان کاشمر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز خدمات حوزه علمیه استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدی پور معاون سلامت و امور بیمه‌ها و آقای ابراهیمی کارشناس سلامت مرکز خدمات استان با دکتر قائمی رئیس اداره بهداشت شهرستان کاشمر دیدار و گفت‌وگو کردند.
حجت‌الاسلام محمدی پور در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت مرکز خدمات استان ارائه کرد و گفت: رویکرد تقدم پیشگیری بر درمان جزء رویکردهای راهبردی مرکز خدمات در حوزه سلامت طلاب است و برگزاری دوره‌های آموزش سلامت در مدارس علمیه بر همین مبناست.
وی با اشاره به طرح سنجش سلامت طلاب جدیدالورود افزود: طرح سنجش سلامت یکی از برنامه‌های پیشگیرانه مرکز خدمات است، اما این طرح به‌تنهایی کافی نیست و نیاز به پیوست‌های آموزشی دارد.
معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات استان بیان کرد: با توجه به اهمیت مقوله پیشگیری و تقویت آموزش بهداشت و سلامت در مدارس علمیه، اداره بهداشت و سلامت در مرکز خدمات استان راه‌اندازی شده است تا این برنامه‌ها به‌صورت تخصصی پیگیری شوند.
دکتر قائمی رئیس اداره بهداشت شهرستان کاشمر نیز در این دیدار گفت: توجه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به امر سلامت قابل‌تقدیر است و اجرای این طرح‌ها کمک بسزایی به ترویج فرهنگ سلامت در استان می‌کند.
وی افزود: طلاب پس از گذراندن دوره‌های آموزش سلامت می‌توانند به‌عنوان سفیران و مروجان سلامت در جامعه خدمت کنند.
شایان‌ ذکر است، برگزاری دوره‌های آموزش بهداشت و سلامت در مدارس علمیه شهرستان کاشمر با همکاری اداره بهداشت این شهرستان از مصوبات این جلسه بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *