به تقویت گردشگری کاشمر توجه نشده است

فرماندار کاشمر گفت:به تقویت گردشگری کاشمر توجه نشده است و محور سند توسعه کاشمر کشاورزی است.
به تقویت گردشگری کاشمر توجه نشده است/ باید دریچه جدیدی برای درآمدزایی این شهرستان در نظر گرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدعلی نبی پور فرماندار کاشمر گفت: با توجه به کم بارشی در سال های اخیر و بروز خشکسالی در شهرستان، بخش کشاورزی در این شهرستان ضعیف شده است و باتوجه به از بین رفتن کشاورزی باید دریچه جدیدی برای درآمدزایی و اشتغال زایی در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: کاشمر با وجود دارا بودن طبیعتی بسیار زیبا , سابقه تاریخی کهن , داشتن اماکن دیدنی تاکنون در جذب گردشگر موفق نبوده است در حالیکه تقویت گردشگری در این شهرستان می تواند اشتغال را افزایش دهد و درآمد اقتصادی خوبی نیز برای شهر دارد .

فرماندار کاشمر گفت:به جز ظرفیت گردشگری مذهبی, قابلیت های دیگری درزمینه گردشگری در این شهرستان داریم که از آن غفلت کرده ایم و غذاهای سنتی در کاشمریکی از این مصادیق است که در زمینه حفظ و معرفی و تبلیغ آن به مسافران اقدامی نشده است.

نبی پور افزود:زیرساخت های گردشگری در منطقه نیز ضعیف است و به دلیل کمبود مکان اقامتی ارزان قیمت با مشکلات بسیاری برای افزایش ماندگاری مسافران مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: تهیه بسته های فرهنگی و سوغات از راه هایی است که می توان گردشگران را با اماکن دیدنی منطقه و ظرفیت های گردشگری شهرستان آشنا کرد.

فرماندار کاشمر گفت: با سرمایه گذاری که از سوی استان پیش بینی شده است در تلاش برای تهیه مکان های مناسبی برای گردشگرانی که کاشمر را مقصد سفر خود انتخاب می کنند، هستیم.

نبی پور افزود: تاکنون اطلاع رسانی خوبی از اماکن گردشگری ودیدنی شهرستان صورت نگرفته است و اگر برنامه ریزی خوبی برای افزایش ماندگاری مسافران در کاشمر نشود قطعا این شهر تبدیل به یک شهر عبوری برای مسافران خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *