۷۰ تیم در رویداد‌های کارآفرینی خلاق کاشمر شرکت کردند

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت:بیش از ۵۰۰ جوان ایده‌های خود را در رویداد‌های کارآفرینی کاشمر به نمایش گذاشتند.
۷۰ تیم در رویداد‌های کارآفرینی خلاق کاشمرشرکت کردند
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حبیب‌الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: برای اولین بار رویداد کارآفرینی خلاق درکاشمر برگزار می‌شود و افتخار می‌کنیم که این فرصت را برای جوانان فراهم کرده‌ایم.

وی افزود: این امکان را نظام و کمیته امداد برای جوانان خلاق فراهم کرده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون ۷۰ تیم در این استارتاپ‌ها شرکت داشته‌اند، ادامه داد: امیدواریم تا اسفندماه که همایش اصلی این مراسم برگزار می‌شود تعداد تیم‌ها به ۱۰۰ تیم افزایش یابند.

آسوده گفت: تلاش می‌کنیم از میان این ایده‌ها به طرح‌هایی برسیم که بتوانند نیاز کشور را برطرف کنند.

کمک به نیرو‌های جوان و خلاق یکی از ماموریت‌های انقلاب بوده است

در ادامه محمد علی نبی پور فرماندار کاشمر هم در این باره گفت: کمک به نیرو‌های جوان، خلاق و کسانی که در روستاها، شهر‌ها و مناطق محروم هستند، یکی از مأموریت‌های انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه صرفاً نباید به دنبال توزیع تسهیلات بود بلکه باید نظارت‌ها جدی باشد، افزود: شوراها، دهیاران و دستگاه‌های نظارتی همه نظارت جدی بر طرح‌ها دارند و در صورت هرگونه انحرافی در طرح‌ها برخورد لازم صورت می‌گیرد.

فرماندار کاشمر ادامه داد: باید از فضای مجازی در بهبود فضای کسب و کار استفاده بهتری شود، به رغم تمامی ایراداتی که از فضای مجازی می‌گیریم در حوزه کسب و کار و اشتغال نسبت به آن کم توجه بوده‌ایم.

کسب رتبه اول برای جذب اعتبارات اشتغال زایی

سید سعید عبدالله‌زاده مدیر کمیته امداد کاشمرهم با بیان اینکه به دلیل خشکسالی در سال‌های اخیر شاهد مهاجرت‌هایی به شهر‌های مختلف از جمله یزد و مشهد داشته‌ایم، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم در سطح ادارات کمیته امداد استان در جذب اعتبارات اشتغال‌زایی رتبه اول را داشته باشیم.

وی افزود: کاشمر به عنوان سومین شهرستان استان در جذب اعتبارات تبصره ۱۶ توانسته گام‌هایی را بردارد؛ در حوزه صندوق توسعه ملی و توسعه روستایی ۵۳ میلیارد تومان طبق تفاهمنامه داشته‌ایم و نزدیک به ۸ میلیارد تومان توانستیم ثبت سامانه کار کنیم.

عبدالله‌زاده گفت: از ۱۸۴ طرح تاکنون ۹۴ طرح به بانک عامل معرفی شده و اعتبار سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز جذب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *