گام‌های مثبت فراوانی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کاشمر برداشته شده

فرماندار کاشمر گفت:در حوزه توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی در کاشمر گام‌های خوبی برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدعلی نبی پور فرماندار کاشمر با اشاره به اهمیت موضوع مطالعه گفت: در سال‌های اخیر گام‌های مثبت فراوانی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کاشمر برداشته شده و بخشی از عقب ماندگی‌ها در این حوزه با همت خیرین کتابخانه ساز مرتفع شده است.

وی افزود: هر چند در حوزه توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی در کاشمر گام‌های خوبی برداشته شده است، اما جای کتابخانه در بسیاری از روستا‌های بالای ۲ هزار نفر جمعیت در بخش‌های مرکزی و کوهسرخ ما خالی است.

فرماندار کاشمر گفت: مردم کاشمر در حوزه کار‌های خیر، انسان‌های سخاوتمندی بوده و هستند به عنوان مثال انجمن خیرین سلامت در این شهرستان طی ۴ سال موفق به جذب ۱۵ میلیارد تومان کمک شده است و لذا شایسته است نیت‌های خیرین و واقفان به سمت نیاز‌های روز همچون کتاب و کتابخانه سازی سوق داده شود.

نبی پور با تأکید بر لزوم غنی سازی کتابخانه‌ها افزود: کتابخانه مرکزی کاشمر که در یک ساختمان قدیمی مستقر است نیاز به بازسازی و افزایش فضا دارد و با توجه به اینکه شورا و شهرداری و نیز خیرین کتابخانه ساز آمادگی همکاری و همراهی برای اجرای این پروژه را دارند امیدواریم با حمایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی شاهد احداث ساختمانی جدید برای کتابخانه مرکزی کاشمر باشیم.

کاشمریکی از قطب‌های بزرگ کتابخوانی در استان است

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز با اشاره به بازگشایی کتابخانه خیرساز ۱۴ معصوم به عنوان کتابخانه نهادی گفت: بسیار خرسند هستیم که در هفته کتاب، یکی از کتابخانه‌های بزرگ استان و کاشمر که به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار شده است را افتتاح می‌کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه می‌توان در حوزه کتاب و کتابخوانی برای کاشمر عنوان کرد این است که امروزه شهرستان کاشمریکی از قطب‌های بزرگ کتابخوانی در سطح استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: فعالیت کتابخانه‌های عمومی و گسترش فرهنگ مطالعه باعث ارتقاء فرهنگ، تحکیم پایه‌های خانواده و واکسینه شدن کودکان و آینده سازان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *