برگزاری آیین بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله «مدرس» در «کاشمر»

آیین گرامیداشت شهادت آیت‌الله «سیدحسن مدرس» یکشنبه 4 آذرماه در «کاشمر» برگزار خواهد شد.

آئین بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله «مدرس» در «کاشمر» برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن هشتاد و یکمین سالگرد شهادت آیت‌الله «سید حسن مدرس» نماد دیانت و سیاست، آیین بزرگداشتی روز یکشنبه 4 آذرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در زیارتگاه این شهید راه حق و حقیقت در شهر «کاشمر» برگزار می‌شود.

در این مراسم که جمعی از فرهیختگان، علما، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسؤولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم «کاشمر» حضور خواهند داشت حجت‌­الاسلام «علیرضا پناهیان» به ایراد سخن خواهد پرداخت.

آیت‌الله «سید حسن مدرس» پس از تحمل 9 سال اسارت بنا به تصمیم «رضاشاه» به «کاشمر» منتقل شد و در 10 آذرماه 1316 برابر با 27 رمضان به شهادت رسید.

مجلس شورای اسلامی در تاریخ 23 تیر سال 1372 با تصویب ماده‌ واحده‌ای، روز 10 آذرماه، سالروز شهادت مجتهد مجاهد و سیاستمدار متعهد آیت‌الله «سید حسن مدرس» را به‌ عنوان روز «مجلس» نام‌گذاری کرد تا همه ‌ساله ضمن برگزاری آیین بزرگداشت این اسوه فقاهت و سیاست، روز مجلس نیز با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زیارتگاه این شهید مبارز تاریخ برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *