همایش بانوی مومن و انقلابی در کاشمر برگزار شد

همزمان با هفته بسیج و در آستانه برگزاری هشتاد و یکمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) همایش بانوی مومن و انقلابی با حضور فرنگیس حیدرپور شیرزن کرمانشاهی و مهناز فتاحی نویسنده کتاب «فرنگیس» در سالن اجتماعات آرامگاه شهید مدرس برگزار شد.

فرنگیس حیدرپور شیرزن کرمانشاهی که خاطراتش در قالب کتابی با عنوان «فرنگیس» جمعآوری و به‌چاپ رسیده است با ابراز خوشحالی از حضور در کاشمر و زیارت مرقد بزرگمرد عرصه دین و سیاست شهید آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) به‌بیان خاطراتش در دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

خاطرات این بانوی کرمانشاهی که به‌زبان فارسی توسط مهناز فتاحی نویسنده کتاب «فرنگیس» برای بانوان بیان می‌شد، مورد استقبال شرکت‌کنندگان در این همایش قرار گرفت، به‌طوری که بانوان کاشمری نیز سئوالاتی نیز درخصوص انگیزه، هدف و احساس وی در آن زمان می‌پرسیدند.

فرنگیس حیدرپور که متولد 1341 در روستای اوازین استان کرمانشاه است، در بیان خاطراتش گفت: در سال 59 که جنگ ایران و عراق آغاز شد، به‌دلیل اینکه کرمانشاه در منطقه مرزی قرار داشت، متأسفانه مورد تجاوز نیروهای بعثی قرار گرفت، به‌طوری که با حمله عراقی‌ها به‌روستای ما تعداد زیادی از اهالی روستا به‌خاک و خون کشیده شدند و مابقی مردم نیز برای در امان ماندن به‌دره‌ای در نزدیکی روستا پناه بردند.

وی با بیان اینکه در جریان حمله نیروهای عراقی بسیاری از اعضای خانواده‌ام از جمله برادرم، دایی و عمویم به‌شهادت رسیدند، یادآور شد: با توجه به‌اتمام آب و غذا، پدرم تصمیم گرفت، شبانه برای تهیه آذوقه به‌روستا برگردد و من نیز از ترس اینکه پدرم را از دست ندهم، با وجود مخالفتش با او همراه شدم.

راوی کتاب «فرنگیس» ادامه داد: در مسیر رسیدن به‌روستا با تعدادی از سربازان عراقی روبه‌رو شدیم که در جریان درگیری با آنها پدر و برادرم به‌شهادت رسیدند و من نیز با وجود ترسی که داشتم، با تبری که در دست داشتم، یکی از آنها را کشتم و دیگری را اسیر کردم.

حیدرپور خاطرنشان کرد: اگرچه جنگ دیروز دشمن با جنگ امروز متفاوت است، اما قطعا در سایه وحدت و همدلی، آگاهی و هوشیاری اقشار مختلف مردم می‌توانیم در برابر توطئه و جنگ امروز دشمن پیروز و سربلند بیرون بیاییم و برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار ایران اسلامی اضافه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *