آغاز عملیات ساخت مجتمع آموزشی امام رضا(ع) هم‌زمان با سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس(ره) در کاشمر

مدیرعامل موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی با تأکید بر ضرورت تبیین دیدگاه فقهی و اقتصادی شهید آیت‌الله مدرس(ره) در جامعه، از آغاز عملیات ساخت مجتمع آموزشی امام رضا(ع) هم‌زمان با سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس(ره) در کاشمر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هشتاد و یکمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس(ع) که در بیت امام‌جمعه کاشمر با حضور مسؤولان ادارات و نهادهای این شهرستان برگزار شد، گفت: مجتمع فرهنگی آرامگاه شهید مدرس(ره) در حقیقت یکی از مجتمع‌های منحصربه‌فرد در سطح استان و حتی کشور است، به‌طوری‌که آستان قدس رضوی در راستای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در این مجموعه نگاه ویژه دارد.

مدیرعامل موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی بابیان اینکه در راستای اجرایی کردن فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بقاع متبرکه تبدیل به‌قطب فرهنگی شوند، اقدامات و فعالیت‌هایی انجام‌ شده است، ادامه داد: اگرچه در حال حاضر در کنار فعالیت‌های گسترده فرهنگی در آرامگاه شهید مدرس(ره) به‌امور رفاهی و خدماتی نیز توجه شده، اما در ادامه کار تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی‌های مدون بتوانیم این خدمات را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به‌اینکه اقدامات اولیه برای احداث مجتمع آموزشی امام رضا(ع) در مجموعه آرامگاه شهید مدرس انجام و هم‌زمان با سالروز شهادت شهید مدرس(ره) شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود، خاطرنشان کرد: در حوزه فعالیت و برنامه‌ریزی نگاهمان صرف کار فرهنگی نیست، چراکه انجام امور فرهنگی نیازمند زیرساخت لازم و بودجه است.

در مقابل تهاجم فرهنگی و توطئه دشمن باید آمادگی لازم را داشته باشیم

وی با تأکید بر اینکه در مقابل تهاجم فرهنگی و توطئه دشمن باید آمادگی لازم را داشته باشیم، با آن مقابله کنیم، افزود: برای انجام امور فرهنگی نیازمند بودجه و درآمد هستیم که خوشبختانه در حوزه اقتصادی با بخش‌های ایجادشده در مراکز کاشمر، طبس و نیز خواجه ربیع مشهد بخش عمده‌ای از هزینه‌های فرهنگی تأمین می‌شود.

رئوف سیدنژاد بابیان اینکه در حوزه مباحث فرهنگی تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها استفاده کنیم، یادآور شد: در این راستا از پیشنهاد‌ها و انتقادات برای ارتقای حوزه فرهنگ استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به‌اینکه همه‌ساله سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) با حضور شخصیت‌ها و مسؤولان کشوری در دهم آذرماه در جوار بقعه این بزرگ‌مرد عرصه دین و سیاست برگزار می‌شود، گفت: با توجه به‌اینکه شهید مدرس(ره) تنها در حوزه مباحث سیاسی زبانزد نیست، بلکه به‌لحاظ علمی، فقهی و اقتصاد دارای ایده و نظر بوده که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی تأکید کرد: اگرچه تاکنون فعالیت‌های زیادی برای تبیین دیدگاه و اندیشه سیاسی شهید مدرس(ره) انجام‌ شده، اما ضرورت دارد دیدگاه فقهی و اقتصادی این عالم نستوه در جامعه گسترش و تبیین شود.

در کنار مراسم بزرگداشت باید درخواست‌های کاشمر نیز مطرح شود

در ادامه، امام‌جمعه موقت کاشمر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله سید حسن مدرس(ره)، بر لزوم استفاده از ظرفیت وجود آرامگاه این شهید تأکید کرد و گفت: همه‌ساله در سالروز شهادت آیت‌الله مدرس(ره) شاهد حضور و شرکت مسؤولان کشوری در مراسم بزرگداشت این شهید هستیم و کاشمر در رسانه‌ها بیش از ایام سال مطرح می‌شود، بنابراین تنها نباید به‌برگزاری مراسم بزرگداشت اکتفا کرد، بلکه باید با توجه به‌اختیارات و وظایف مسؤولی که به‌شهرستان می‌آید درخواست‌های کارشناسی شده را مطرح و در ادامه نیز برای به‌سرانجام رساندن آن پیگیری کنیم.

حجت‌الاسلام علی احدی بیان کرد: در سفر تولیت آستان قدس رضوی به‌کاشمر در سال گذشته، درخواست‌ها و مواردی از سوی مسؤولان مطرح شد که باید پیگیری و نتایج آن اعلام شود.

وی تأکید کرد: کنار زندگی سیاسی شهید آیت‌الله مدرس(ره) باید ابعاد اخلاقی، دینی، اقتصادی و بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی آن مطرح و به‌جامعه معرفی شود.

مرادعلی احمدزاده معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کاشمر نیز با اشاره به‌اینکه بر اساس میهمان ویژه مراسم، مباحث امنیتی آن در شورای تأمین بررسی می‌شود، گفت: اگرچه تاکنون آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام پژمان فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی را به‌عنوان سخنران مراسم ویژه سالگرد شهید آیت‌الله مدرس(ره) اعلام کردند، اما ما نامه‌ای به‌مجلس شورای اسلامی ارسال و از رئیس یا یکی از نواب مجلس برای سخنرانی در این روز دعوت کردیم.

برگزاری مراسم ویژه سالگرد شهادت مدرس(ره) با حضور نماینده مردم مشهد

مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس(ره) نیز در این جلسه با اشاره به‌برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده در خصوص برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت هشتاد و یکمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) گفت: همایش بانوی مؤمن و انقلابی با حضور شیرزن کرمانشاهی «فرنگیس حیدر پور»، همایش بزرگ بسیجیان، طلاب حوزه‌های علمیه و اقشار مختلف مردم با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان، برگزاری محل قرآنی انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی، برپایی محفل ادبی شب‌شعر با حضور شاعران کشوری، برگزاری مراسم دعای روح‌بخش کمیل و دعای پرفیض ندبه با حضور مداحان کشوری و پخش زنده از رسانه ملی، اقامه نماز جمعه از برنامه‌های سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس(ره) است.

محمد یعقوبی با دعوت از اقشار مختلف مردم کاشمر در مراسم ویژه بزرگداشت شهید آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) در روز دهم آذرماه، یادآور شد: مراسم بزرگداشت هشتاد و یکمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس(ره) با حضور حجت‌الاسلام پژمان‌فر در آرامگاه این شهید راه حق و حقیقت در کاشمر برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *