تحصیل دو هزار دانش آموز کاشمری در 20 مدرسه فرسوده

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کاشمر از وجود 20 مدرسه فرسوده و تخریبی بالای 40 سال در این شهر خبر داد.

یعقوب گل‌محمدی در گفت‌و‌گو با ایسنا، عنوان کرد: در این 20 مدرسه فرسوده حدود دو هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند. 13 مدرسه دو نوبته داریم و یکی از معضلات موجود کمبود مدرسه ابتدایی شیفت صبح است.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید 130 نفر متقاضی بازنشستگی بودند که 110 نفر از آموزگاران حوزه ابتدایی را شامل می‌شدند و این چالش بسیار نگران کننده‌ای بود، با مدیریت انجام شده در سال تحصیلی جدید با کمترین چالش در این زمینه مواجه بودیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کاشمر گفت: با توجه به مصوبات کمیته برنامه‌ریزی تا ابتدای مهرماه، 16 مدرسه به طور کامل تعمیر و زیباسازی شدند، استخر دانش‌آموزی نیز از جمله پروژه‌های در دست اقدام است.

وی افزود: استخر دانش‌آموزی پس از گذشت 8 سال با اختصاص اعتبار 2 میلیارد و 800 میلیون برای مهر سال آینده به بهربرداری می‌رسد.

گل‌محمدی با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از 4 میلیارد تومان تفاهم‌نامه با خیرین به امضاء رسیده است، عنوان کرد: در حال حاضر 20 درصد مدارس کاشمر نیازمند تخریب و بازسازی هستند که در این راستا نیازمند کمک و همراهی خیرین هستیم.

وی با بیان این که 180 مدرسه در کاشمر فعال هستند، گفت: تلاش می‌کنیم با کمک خیرین تمامی مدارس تخریبی و فرسوده بازسازی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *