مرکز ارزیابی تندرستی در کاشمر افتتاح شد

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر در این مراسم گفت: مرکز علمی ارزیابی تندرستی، ساختار و ترکیب بدن و مشاوره ورزشی، مجهزترین مرکز در این منطقه است که برای راه ‌اندازی و تهیه دستگاه ‌های پیشرفته آن بیش از 6 میلیارد ریال هزینه شده است.
هادی معماریان افزود: این مرکز با ارائه خدمات نوین ورزشی در زمینه ‌های ارزیابی و آنالیز ترکیبات بدن برای کنترل وزن و ارائه برنامه ‌های تمرینی، ارزیابی ناهنجاری‌ های عضلانی، اسکلتی با هدف پایش وضعیت قامتی و ساختاری افراد و تشخیص وضعیت سلامتی و تندرستی افراد با هدف ارتقا و بهبود وضعیت جسمانی اقشار مختلف مورد بهره ‌برداری قرار گرفت.
وی اظهار داشت: این مرکز از نظر تجهیزات و امکانات نمونه است و می‌ تواند خدمات بسیاری در زمینه آموزش و پژوهش به مراکز دانشگاهی ارائه دهد.
مسئول این مرکز ارزیابی تندرستی نیز گفت: در این مرکز، ساختار و ترکیب بدن مورد ارزیابی قرار گرفته و مشاوره ورزشی نیز انجام می شود.
علی اصغر مازنی افزود: دستگاه موجود در این مرکز، میزان آب بدن، چربی زیرپوست، حجم عضلات و مواد معدنی و میزان مقاومت بدن در برابر بیماریها را اندازه‌ گیری می‌ کند و برنامه ‌رژیم غذایی ارائه می‌ دهد.
وی اظهار داشت: بخش دیگر مربوط به ارزیابی ناهنجاریهای عضلانی و اسکلتی است که در آن با دستگاه ‌های خاص ناهنجاری ‌های عضلانی بالا و پائین تنه افراد مورد سنجش قرار می ‌گیرد و سپس تمرینات خاصی برای 6 ماه طراحی می‌ شود.
وی گفت: علاوه بر آن در این مرکز استقامت قلبی و عروقی، میزان قدرت عضلات پشت و پا و ارزیابی ناهنجاری ‌های اسکلتی و میزان صافی کف پا و همچنین میزان فعالیت‌ های قدرتی و سرعتی افراد مورد سنجش قرار می‌ گیرد و بعد از انجام این مراحل برنامه‌ های ورزشی مرتبط ارائه می ‌شود.
مرکز آموزش عالی کاشمر دارای 800 دانشجو در 6 کدرشته است.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد دارای پنج مرکز آموزش عالی با حدود پنج هزار دانشجو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *