نرخ بیکاری در کاشمر 8.6 درصد است

بیکاری

فرماندار کاشمر با بیان اینکه نرخ بیکاری شهرستان 8.6 درصد است، گفت: بر اساس تصمیم کارگروه اشتغال استان یک هزار و 688 نفر تعهد ایجاد اشتغال در سال 98 برای شهرستان تعریف شد که با تلاش و همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه اشتغال شهرستان سال گذشته تعداد یک هزار و 768 فرصت شغلی ایجاد گردید.

مسلم ساقی در نشست خود با خبرنگاران که 21 خردادماه در محل فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه اشتغال شهرستان در سال گذشته 104.7 درصد تحقق داشته است، جمعیت فعال شهرستان را 102 هزار نفر اعلام نمود و افزود: نرخ بیکاری شهرستان 8.6 درصد است.

وی عنوان کرد: برای ایجاد اشتغال در شهرستان از محل جذب اعتبارات تبصره 16 بودجه کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) با 94 درصد رتبه چهارم استان و همچنین در تسهیلات اشتغال‌زایی بهزیستی با توجه به عدم تأمین ضامن از سوی برخی متقاضیان رتبه 19 استان را کسب نمودیم.

ساقی تصریح کرد: در زمینه جذب تسهیلات مشاغل خانگی با توجه به اینکه 25 درصد مبلغ درخواستی متقاضیان از سوی استان مصوب شد، رتبه دهم استان را دارا هستیم، در زمینه به‌کارگیری نیروهای کارورزی هم در واحدهای صنعتی و مشوق‌های بیمه بیکاری رتبه اول استان را توانستیم کسب کنیم.

وی مطرح کرد: در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی رتبه هفتم استان و بر اساس ارزیابی کارگروه اشتغال استان و مستندات موجود در مجموع شهرستان رتبه سوم استان را داراست.

ساقی با اشاره به اینکه در حال حاضر 39 واحد در شهرک صنعتی کاشمر فعال است، افزود: به دلایلی متأسفانه تعدادی از واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی کاشمر نیمه فعال و یا راکد هستند که در راستای سیاست‌های ابلاغی دولت و تأکیدات استاندار خراسان رضوی در جهت حمایت از تولید در سال گذشته 10 واحد نیمه فعال یا راکد، فعال شدند.

وی عنوان کرد: با وجود همه پیگیری‌ها متأسفانه 7 واحد نیمه تعطیل هستند که در اردیبهشت امسال 3 واحد در استانداری با حضور مدیران حوزه اقتصادی استان در دستور کار قرار گرفت و تصمیمات خوبی برای راه‌اندازی مجدد و حمایت از این واحدها اتخاذ شد.

فرماندار شهرستان کاشمر ادامه داد: در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی در حوزه کشاورزی بعد از 12 سال شهرک گلخانه‌ای شهرستان به‌ زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، در این مجموعه 42 سوله گلخانه‌ای با زیربنای هر سوله بین 3 تا 5 هزار مترمربع به دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی با اولویت بومی بودن واگذار خواهد شد.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم از جمله آب برق و گازرسانی با پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصد در حال اجراست، گفت: با تکمیل و راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای ظرفیت خوبی در حوزه اشتغال کشاورزی ایجاد خواهد شد، همچنین در شهرک صنعتی کاشمر 7 واحد قندی فعال با 225 کارگر بیمه شده فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: برای گازرسانی به نقاط حاشیه شهر کاشمر به‌ ویژه منطقه حسین‌آباد، طی یک‎سال گذشته رویکرد ما در پیگیری و مشکلات و مسائل کلی شهرستان پیگیری مشکلات به‎ دور از حاشیه بوده است، تا کنون 9 منطقه در حاشیه شهر کاشمر شناسایی شده که برخی اهالی در این مناطق از نعمت گاز برخوردار نیستند.

ساقی اظهار کرد: یکی از مناطق بدون گاز حسین‌آباد است که به دلایل مختلف اقتصادی و خشکسالی‌های چند سال اخیر ساکنان آن در اراضی ملی و خارج از محدوده و در برخی موارد اراضی اوقافی قابل تفکیک نیستند، این منازل بدون رعایت اصول ایمنی مبادرت به ساخت‌وسازهای غیرمجاز نموده‌اند.

وی گفت: موضوع گازرسانی به این مناطق از طریق مسئولان شرکت گاز استان پیگیری شده که به دلایل قانونی شرکت گاز استان برای گازرسانی به این منطقه محدودیت دارند، در همین خصوص گزارش‌های کارشناسی به معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی و معاونت عمرانی استانداری ارسال و در جلسات حضوری در استانداری موضوع پیگیری شده، گازرسانی به این مناطق منوط به تصمیم استان است و هر زمان که این مجوز صادر شود آمادگی داریم به ساکنان این منطقه گازرسانی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *