از راه اندازی صندوق خرد توسط بانوان تا تولید سالیانه ۶ میلیون قطعه جوجه در کاشمر

راه اندازی صندوق خرد در کاشمر

به نقل از ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: سالیانه ۶ میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی در کاشمر تولید می شود.

حسین محمدی دوشنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران، اقدامات دیگر اداره جهادکشاورزی کاشمر در این زمینه را راه‌اندازی واحد پرورش مرغ مادر گوشتی ۱۲۰ هزار قطعه‎ای و واحد پرورش مرغ نیمچه تخم‌گذار (پولت) را ۱۰۶ هزار قطعه‌ای در سال اعلام کرد.

وی ادامه داد: اگرچه کشتارگاه طیور کاشمر در سال ۹۲، دو هزار قطعه در ساعت کشتار داشته است؛ اما اکنون این رقم به چهار هزار قطعه در ساعت افزایش یافته است.

مدیر جهادکشاورزی کاشمر گفت: با حمایت‌های دولت تدبیر و امید طی هشت سال اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف این شهرستان صورت گرفت که افزایش تولیدات کشاورزی و دامپروری از آن جمله است.

محمدی همچنین از ارائه آموزش ساماندهی حمایت و زمینه‌یابی زنان تسهیل گر روستایی و صندوق خرد زنان روستایی در ۶ روستا و راه‌اندازی صندوق خرد بانوان روستایی در ۹ روستای این شهرستان خبر داد.

وی افزود: طی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ تعداد واحدهای تولیدی و کشاورزی در شهرستان افزایش قابل توجهی داشته‌ است، که احداث و راه‌اندازی ۱۵ واحد ۲۰ هزار تنی شست و شو و بسته‌بندی کشمش، بسته‌بندی دو واحد هزار و ۵۰۰ تنی گیاهان دارویی، احداث دو واحد سردخانه پنج هزار تنی، یک واحد چهار هزار تنی بسته‌بندی تخم‌مرغ و یک واحد هزار تنی عصاره‌گیری گیاهان دارویی از آن جمله است.

محمدی افزود: تاکنون در هزار هکتار از این اراضی آبیاری نوین اجرا شده است، که برای این امر ۱۵۴ هزار و ۵۰۰ متر لوله‌گذاری انجام و ۲۲ هزار و ۴۰۰ متر قنات لایروبی شد.

وی اضافه کرد: طی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ تولید گوشت قرمز از هزار و ۷۵۰ تن به دو هزار و ۳۵۰ تن، تولید گوشت سفید از چهار هزار و ۸۷۵ تن به هفت هزار و ۲۰۰ تن، تولید تخم‌مرغ از ۲ هزار و ۴۶۱ تن به پنج هزار و ۱۴۰ تن، تولید شیر خام از ۱۶ هزار و ۲۰۰ تن به ۳۱ هزار تن، تولید عسل از ۱۵۰ تن به ۲۶۰ تن، تولید کرم ابریشم از ۱۵ تن به ۲۶۰ تن، تولید گوشت ماهی از ۶۹.۸ تن به ۱۵۶ تن و تعداد واحدهای تولید مرغ گوشتی از ۴۵ واحد به ۵۴ واحد و تولید مرغ تخم‌گذار از ۴۵ هزار به ۳۳۷ هزار و ۵۰۰ قطعه افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *