ردپای استخدام های سفارشی در شهرداری کاشمر

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با انتقاد از نحوه به کارگیری نیرو در شهرداری این شهر گفت: با توجه به ردپای استخدام های فامیلی و سفارشی در شهرداری کاشمر خواستار ورود شورای شهر برای بررسی و شفافیت در این زمینه شد.

به گزارش قدس آنلاین، حسن اعمی بنده قرایی در یکصد و چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشمر، اظهار کرد: امروزه به کارگیری نیروی انسانی توانمند و متخصص از طریق روش های قانونی اقدامی مفید و ارزشمند است، اما چنانچه این امر بدون توجه به قانون و توانایی های افراد انجام شود موجب بروز مشکلات در شهرداری ها می شود.

این عضو شورای شهر کاشمر با بیان اینکه بدون شک حجم بالای نیروی انسانی از مشکلات شهرداری ها است، وی افزود: طبق تحقیقاتی که انجام دادم در شهرداری کاشمر حدود ۴۰۰ نفر نیروی انسانی به صورت کارگر رسمی، قراردادی، کارمندی، تأمین نیرو و همچنین در قالب شرکت های خدماتی و فضای سبز مشغول به کار هستند، که از بودجه ۷۰ میلیاردی در سال ۹۹ بالغ بر ۳۵ درصد صرف هزینه پرداخت حقوق و مزایای سالانه این افراد می شود.

وی با اذعان به این که نارضایتی های عمومی نسبت به عملکرد شهرداری و مراجعات مردمی به شورای شهر نسبت به ارتباطات فامیلی جذب نیرو در شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی مشهود و در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: در این راستا مکاتبات مردمی در ارتباط با روابط فامیلی برخی از این نیروها با بعضی از اعضای شورای شهر قابل تأمل است.

اعمی با اشاره به اینکه آمار بیکاری در شهر کاشمر مانند سایر شهرهای خراسان و ایران بیداد می کند، به طوری که فارغ التحصیلان زیادی داریم که در پشت دیوار استخدامی ها جا مانده اند؛ عنوان کرد: برابر آمار غیررسمی حدود ۶ هزار نفر نیروی کار کاشمری در شهر یزد مشغول به کار هستند، این در حالی است که شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی می تواند با رعایت عدالت و انصاف و به دور از حب و بغض های سیاسی در جذب نیرو اقدام کند.

یک پاسخ

  1. باسلام به نظرمن همانندمشهدکه سال ۹۵دستورداده شدکه اضافه نمودن نیروممنوع است .و سخت گرفتن که شوراهانیرو اضافه نکنند و فقط درصورت لزوم جابجا بشن تا خروجی نیروها زیادشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *