کُند شدن روند پرداخت تسهیلات حمایتی به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در کاشمر

کُند شدن روند پرداخت تسهیلات حمایتی به بنگاه‌های آسیب‌دیده

مسلم ساقی گفت: علیرغم اینکه برای پرداخت تسهیلات کرونا در شهرستان تاکیدات فراوانی شده ولی پذیرفته نیست که پرداخت تسهیلات در شهرستان 10 درصد از متوسط استانی کمتر باشد هر بانکی که در شهرستان همکاری نکند قطعاً بایکوت خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مسلم ساقی، فرماندار کاشمر پیش از ظهر امروز در نشست با فعالین اقتصادی و بانک های شهرستان کاشمر که در سالن همایش های فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه شفافیت در حوزه اداری و بانکی نداریم و اگر اطلاعات به صورت شفاف و صریح به جامعه مخاطب منتقل شود قطعاً وضعیت بهتر از این خواهیم داشت، اظهار داشت: نباید بخشنامه را در کشوی میز خود نگهداری کنیم و این مربوط به امروز و دیروز نیست و در همه حوزه ها وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر فساد ریشه کرده یک عارضه است و ریشه آن نیز عدم شفافیت است بنابراین روسای بانک ها و ادارات باید در راستای شفافیت گام بردارند تا بتوانیم به وضعیت مطلوب نزدیک شویم، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات آنقدر زمان بر می شود که یا برگشت می خورد یا اینکه متقاضی قید تسهیلات را می زند؛ اگر قرار به ارائه تسهیلات است باید در کوتاهترین زمان ممکن این تسهیلات پرداخت شود.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه وثیقه ها یکی از مشکلات ارائه تسهیلات است که حتی برخی موارد فراتر از دستورالعمل ها عمل می شود که با یک تماس حل می شود ولی چرا نباید این مشکل با مراجعه متقاضی حل شود، تصریح کرد: در استان باید ضمانت اجرایی گذاشته شود و اگر شعبه ای فراتر از دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی عمل می کند برخورد اداری صورت گیرد؛ شرایط عادی نیست که بخواهیم ارائه خدمات را به آینده موکول کنیم.

وی با اشاره به اینکه عدم اختیار برخی از روسای شعب بانک ها یکی دیگر از مشکلات است، اذعان کرد: رئیس شعبه مدعی است که سرپرستی استان به بنده اختیار پرداخت 10 میلیون تومان وام ضروری را نمی دهد؛ اگر این شعبه جمع شود به نفع شهرستان است تا اینکه اختیار پرداخت وام ضروری نداشته باشد.

فرماندار کاشمر همچنین عنوان کرد: علیرغم اینکه برای پرداخت تسهیلات کرونا در شهرستان تاکیدات فراوانی شده ولی پذیرفته نیست که پرداخت تسهیلات در کاشمر 10 درصد از متوسط استانی کمتر باشد هر بانکی که در شهرستان همکاری نکند قطعاً بایکوت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *