کمبود فضا؛ مهمترین مشکل دانش‌آموزان دختر کاشمر برای رفتن به هنرستان

کمبود فضا در هنرستان در کاشمر

به نقل از ایسنا/خراسان رضوی رئیس آموزش‌ و پرورش کاشمر گفت: متاسفانه به دلیل کمبود فضا در هنرستان‌های دخترانه فقط ۳۰ درصدشان می‌توانند در هنرستان‌ها به تحصیل بپردازند.

علی طاهریان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به سند تحول بنیادین در آموزش‌ و پرورش جایگاه ویژه‌ای برای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دیده شده که بر اساس همان طرح در شهرستان نیز توسعه متوازن با جدیت دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: ضمن شناسایی دانش‎آموزان مستعد بر اساس نیاز جامعه به رشته‌های مختلف نیز هدایت می‌شوند، اگر چه در گذشته برای هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های کار دانش و فنی و حرفه‌ای مقداری با مشکل مواجه بودیم ولی با پیگیری‌هایی که صورت گرفت اکنون ۵۱ درصد پسران و ۳۰ درصد دختران در هنرستان‌های کار دانش و فنی و حرفه‌ای مشغول تحصیل هستند.

رئیس آموزش‌ و پرورش کاشمر با بیان اینکه به علت کمبود فضا فقط ۳۰ درصد دختران در هنرستان مشغول تحصیل هستند، بیان کرد: برای رفع مشکل فضا سال گذشته مجوز راه‌اندازی هنرستان غیرانتفاعی صادر و شروع به کار کرد.

وی همچنین مطرح کرد: در سال جاری نیز مجوز دو هنرستان غیرانتفاعی دیگر صادر و هنرستان جدیدی هم به‌ صورت مشارکتی در حال ساخت داریم که تلاش می‌شود هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد و کمبود فضا جبران شود.

رئیس آموزش‌ و پرورش کاشمر افزود: از ۲۷ درصد دانش‌آموزان در سال ۹۵ طی سال قبل به دلیل عملکرد خوبی که بود و اعتماد خانواده‌ها به آموزش‌های مهارتی ۴۰ درصد دانش‌آموزان وارد هنرستان‌ها شدند.

وی بیان کرد: به دلیل وجود ۷ هنرستان پسرانه بیش از ۵۰ درصد پسران در پایه ورودی در هنرستان‌ها ثبت‌نام می‌کنند که این موجب شده از برنامه جدید توسعه جلوتر باشیم، اما چون فقط دو هنرستان دخترانه داریم ۳۰ درصد را می‌توانیم در هنرستان‌ها جوابگو باشیم و برای پذیرش بیشتر فضا نداریم.

طاهریان با اشاره به اینکه تا فضا نداشته باشیم، امکان ثبت‌نام دانش‌آموزان نخواهد بود، مطرح کرد: اگر چه با توجه به شیوع ویروس کرونا احساس نیاز می‌شود که هر مدرسه به یک استودیو فیلم‌برداری و تهیه محتوای آموزشی مجهز شوند اما نیازمند تأمین اعتبارات خاصی است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای ساماندهی نیروی انسانی در شهرستان کاشمر با پیری جمعیت و یا سنوات بالای خدمتی همکاران مواجه هستیم، اظهار کرد: اگر چه کمبود نیروی انسانی به دغدغه جدی تبدیل شده اما از سویی سهمیه قبولی دانش‌آموزان کاشمر در دانشگاه فرهنگیان بسیار اندک است.

مدیر آموزش‌ و پرورش کاشمر گفت: به‌رغم اینکه وجود دانشگاه فرهنگیان از خواسته‌های والدین کاشمر بوده اما سهمیه‌ها بسیار کم است.

وی همچنین مطرح کرد: از بهمن‌ماه سال ۹۸ اقدامات خوبی برای احداث پروژه‌های عمرانی در آموزش‌ و پرورش کاشمر انجام شد به‌ طوری‌ که در اواخر بهمن‌ماه سال قبل ۱۱ تفاهم‌نامه و امسال نیز بالغ‌بر ۱۵ میلیارد تومان با خیرین در کاشمر امضا شد و امیدواریم هر چه زودتر به اعتبارات تکمیلی که اداره کل نوسازی مدارس استان در نظر دارد، برسد.

طاهریان گفت: هر تعداد مدرسه که به جمع مدارس متوسطه اول اضافه شود باز هم مشکل داریم به همین دلیل به حضور خیرین بیش از این نیازمند هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *