بیش از 75 درصد زمین‌های کاشمر ملی است

بیش از 75 درصد زمین‌های کاشمر ملی است

رییس اداره ثبت ‌اسناد و املاک کاشمر گفت: ۷۸ درصد زمین‌های این شهرستان ملی است.

محمد محمدزاده روز سه ‌شنبه افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گذر از سبک سنتی به سبک نوین تغییرات و تحولات اساسی در خدمت رسانی به مردم و دستگاههای اجرایی داشته که یکی از مهمترین آنها اجرای طرح کاداستر و صدور سند تک‌برگی است.

وی با بیان اینکه مطابق ماده ۹ طرح کاداستر تمامی دستگاه‌های ‌اجرایی مکلف هستند مشخصات تمامی املاک خود را جهت تهیه نقشه‌های کاداستر در اختیار سازمان ثبت اسناد قرار دهند ادامه داد: با توجه به اینکه ۷۸ درصد زمین‌های این شهرستان ملی می‌باشد تکلیف شده است امسال برای ۹۰ هزار هکتار سند کاداستر صادر کنیم و در اختیار منابع طبیعی و دستگاه‌های دولتی قرار دهیم.

رییس اداره ثبت ‌اسناد و املاک کاشمر گفت: روستاهای فرگ، جردوی و بهاریه به سیستم کاداستر ملحق شده و سند آنها صادر گردیده و تهیه سند چند پلاک بزرگ دیگر نیز در دست‌ انجام است.

وی افزود: امسال باید ۴۰۰ سند روستایی و شهری صادر کنیم که از این تعداد ۱۵۰ رای صادر شده و رای ۱۲۰ پرونده به زودی صادر و آماده صدور سند خواهد شد.

محمدزاده ادامه داد: آموزش و پرورش ۹۰ درخواست سند داشته که برخی بنا به ضرورت صادر و برخی دیگر از طریق کمسیون‌های مربوطه در دست انجام است.

وی گفت: آمار صدور سند در کاشمر از برخی شهرستانهای استان بیشتر است به طوریکه موفق شدیم پارسال از نظر تنوع خدمات رتبه اول را در استان کسب کنیم.

رییس اداره ثبت ‌اسناد و املاک کاشمر افزود: طرح کاداستر مانع جدی برای پول‌شویی، زمین‌خواری و سوء ‌استفاده از زمین‌های ملی است و منجر به شفافیت بیشتر در حفظ حقوق عامه می‌شود و از مزایای آن می‌توان به سرعت و سهولت در دسترسی به اطلاعات املاک، کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی، آسان سازی معاملات، وصول مالیات اراضی، ایجاد توسعه ‌پایدار و امنیت ملی و ارائه خدمات به سایر دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *