تایید آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا کاشمر توسط انستیتو پاستور

مهر تایید انستیتو پاستور ایران بر آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا در کاشمر

یزدانی گفت: آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا (PCR) کاشمر تاییدیه انستیتو پاستور ایران را دریافت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد یزدانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: آزمایشگاه پیشرفته مولکولی تشخیص کرونا شهرستان کاشمر مجوز فعالیت را از انستیتو پاستور ایران دریافت کرد.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه پیشرفته تشخیص مولکولی کرونای شهرستان کاشمر با هزینه بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال با کمک های دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خیرین سلامت شهرستان راه اندازی شد، خاطرنشان کرد: نمونه های ارسالی از انستیتو پاستور ایران توسط دو تن از اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری کاشمر انجام شد و جواب های ارسالی توسط انستیتوپاستور ایران تایید و مجوز فعالیت را اخذ کرد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان کاشمر با تاکید بر اینکه این آزمایشگاه  علاوه بر آزمایشات کووید ۱۹، در آینده برای تشخیص بیماری های ویروسی و آزمایشات ژنتیکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: شهرستان کاشمر به عنوان اولین شهرستان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد این آزمایشگاه را راه اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع کرونا نمونه های گرفته شده از بیماران بستری و سرپایی به مشهد ارسال می شد ولی از این به بعد در کاشمر انجام خواهد شد، اذعان کرد: با راه اندازی این آزمایشگاه در مرحله نخست، نمونه های بیماران شهرستان کاشمر انجام خواهد شد و پس از آن شهرستان های همجوار را پوشش خواهد داد.

یزدانی در پایان عنوان کرد: تاکنون بخاطر دوری مسافت از مشهد و همچنین تعداد زیاد نمونه های ارسالی به مرکز استان توسط  سایر شهرستان ها و همچنین بیمارستانها و مراکز منتخب کرونای مشهد، پاسخگویی آزمایشات ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد انجام می شد ولی پس از این مهم، پاسخ دهی آزمایشات در همان روز نمونه گیری انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *