دغدغه هنر خوشنویسی در کاشمر نبود کلاسهای حضوری است!

دغدغه هنر خوشنویسی در کاشمر نبود کلاسهای حضوری است!

رییس انجمن خوشنویسی کاشمر گفت: مهمترین دغدغه هنر خوشنویسی، نبود کلاسهای حضوری است و قطع ارتباط مستمر هنرجویان با این انجمن و آموزشگاه بخاطر شیوع کرونا همچون تمامی حوزه‌های هنری مشکل‌ساز شده است.

فرنوش هادوی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه‌های هنری از جمله خوشنویسی فشار اقتصادی در صدر مشکلات قرار دارد، زیرا انجمن خوشنویسی خودگردان است و بدون حمایت ارگانهای دیگر باید پیکره‌ خود را حفظ کند و از طرفی قطع ارتباط با کلاسها، هنرجویان را دچار افت نسبی کرده ‌است.

وی ازخوشنویسی به عنوان هنر مقدس یاد کرد و ادامه داد: هرکس دراین حوزه قدم گذاشته مشتاقانه ادامه دهنده راه بوده زیرا آرام بخش بودن این هنر کمترین اثری است که هر هنرمندی را مجذوب خود می کند.

رییس انجمن خوشنویسی کاشمر با اشاره به موقعیت مناسب این انجمن در استان گفت: کاشمر پس از مشهد، در حوزه خوشنویسی حرف بسیار برای گفتن دارد و انجمن خوشنویسی این شهرستان دارای دو استاد برجسته خوشنویس است و هم اکنون هفت عضو فوق ممتاز دارد که دو نفر فوق ممتاز شکسته نستعلیق و پنج نفر فوق ممتاز نستعلیق هستند و حدود ۷۰ عضو ممتاز  و ۶۰ عضو عالی مشغول کسب مدارج در این حوزه‌ هستند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی آثار خوشنویسی استادفانی در شبکه‌های اجتماعی افزود: از دیگر موفقیت‌های خوشنویسان کاشمری چاپ کتاب صلح و سلام استاد دربان حسینی است، که خوش درخشید و افتخار بزرگی برای کاشمر است.

هادوی با اشاره به  رونمایی از اثر دیگر استاد دربان حسینی ادامه داد: برنامه رونمایی از این اثر به بعد از بهتر شدن اوضاع کرونا در کاشمر موکول شده ‌است.

وی با اشاره به تعداد زیاد بانوان هنرجوی خوشنویسی در دوره های عالی و ممتاز در این شهرستان ابراز امیدواری کرد در دوره‌های پیشرفته و فوق ممتاز هم موفقیتهای چشمگیر بانوان هنرمند شهرستان را شاهد باشیم.

رییس انجمن خوشنویسی کاشمر گفت: پارسال در هفته خوشنویسی اتفاقات خوبی درکاشمر رقم خورد و با حمایت شهرداری با نصب چندین بنر و معرفی هنرمندان و استادان و پیشکسوتان هنر خوشنویسی و برگزاری گردهمایی و دعوت از استادان  پیشکسوت این هنر که در خارج از شهر و مرکز استان مشغول تدریس هستند و خوشنویسان دوره های عالی و ممتاز و درنظر گرفتن هدایای نفیس از سوی انجمن برای کسانی که موفق به کسب درجه فوق ممتاز شدند و نوجوانانی که رتبه و مقام کشوری کسب نموده اند با چاپ تمبر مخصوص انجمن خوشنویسان اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورد.

وی افزود: اما امسال به دلیل شیوع کرونا  مراسمی به مناسبت هفته خوشنویسی برگزار نشد، البته چاپ بنر و معرفی اساتید و کسانی که امسال افتخارآفرینی کردند، در سطح دانش آموزی در دست اقدام است؛ که به دلیل قرمز شدن وضعیت این شهرستان از نظر کرونا با تاخیر اجرا خواهد شد.

انجمن خوشنویسان کاشمر به همت استاد رسول مرادی با برگزاری کلاس‎هایی در کتابخانه شهید مدرس این شهر  کار خود را از سال ۱۳۶۶ آغاز کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *