نماینده کاشمر: برخی قوانین موجود در کشور مزاحم تولید هستند

نماینده کاشمر: برخی قوانین موجود در کشور مزاحم تولید هستند

به نقل از مشهد- ایرنا- نماینده مردم کاشمر،بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای‌ اسلامی گفت: برخی قوانین موجود در کشور مزاحم تولید هستند لذا مجلس‌ به جای تصویب قوانین جدید، باید قوانین مزاحم را شناسایی و حذف کند.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین شنبه‌ شب در نشستی خبری با خبرنگاران در کاشمر با بیان اینکه در کشور برخی ساختارها ایراد دارد افزود: یکی از این ایرادات سبک اخذ مالیات است که در کشور تنها از هفت یا هشت درصد صاحبان درآمد مالیات اخذ می کنیم که همان حقوق‌بگیران دولت هستند که همان اول از آنها مالیات گرفته می شود و در واقع این روش نظام مالیاتی اشتباه است و کاریکاتوری عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: باید از چند قشر از جمله مالکان خانه‌ها و مغازههای خالی، زمینهای بلا استفاده و همچنین از ارزش افزوده خودرو و حساب های بانکی از یک مبلغ خاص به بالا و سود خالص درآمد در بخش‌های مختلف مالیات سنگین گرفته شود.

نماینده مردم کاشمر،بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس گفت: از تمامی واحدهای تولیدی که کارگر بیمه شده واقعی دارند و اشتغال ایجاد می کنند نباید مالیات گرفته شود در صورتی‌که برخی واحدهای تولیدی به خاطر اخذ مالیات ورشکست شده اند.

نیک بین در خصوص بیکاری کارگران صنوف و مشاغل مختلف براثر شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به این که برخی افراد جامعه فاقد بیمه بودند و هیچ مزایایی نداشتند به همین جهت سعی شد با راه اندازی قرارگاه مواسات این افراد شناسایی شوند و بسته‌های معیشتی به دستشان برسد اما این کمکها کفاف زندگیشان را نمی‌کند و باید بیشتر در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم تلاش ‌کرد.

وی ادامه داد: مسوولان باید خجالت بکشند که برخی افراد با ماهی ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان مجبورند روزگار بگذرانند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آثار کار فرهنگی و تاثیر مصوبات کمیسیون فرهنگی در کشور طی چند ماه و یا حتی چند سال نشان داده نمی‌شود افزود: فرهنگ مجموعه‌ای از هنجارها و رفتارهاست و طی چند سال می توان جهت‌دهی فرهنگی کرد زیرا تغییر فرهنگ زمان‌ می‌برد.

نیک‌بین گفت: در کمال تاسف حتی در مجلس شورای اسلامی نیز کمترین استقبال از کمیسیون فرهنگی می شود و حتی کسانی که کارشان فرهنگی است رغبتی به فعالیت در کمیسیون فرهنگی ندارند در حالی که تا فرهنگ مصرف و فرهنگ نقد تغییر نکند نمی‌توانیم پیشرفت کنیم زیرا با هوچیگری نمی شود با کسی حرف زد و باید این فرهنگ تغییر کند و نقد به درستی انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کاشمر ظرفیت بسیار بالایی در حوزه‌های فرهنگی و هنری دارد افزود: در این شهر هنرمندان برجسته و توانمندی داریم اما متاسفانه در مناسبت‌های مختلف از هنرمندان دیگر مناطق استفاده می‌شود.

نماینده کاشمر گفت: رییس دانشگاه صدا و سیما قول مساعد داده است که اگر زیرساخت‌ها در کاشمر فراهم شود هنرستان صدا و سیما در این شهرستان تاسیس ‌شود تا علاقه مندان به این حوزه در شرق کشور در این هنرستان تحصیل‌کنند.

نیک بین افزود: اگر مشکلی از نظر پروتکل های بهداشتی وجود نداشته باشد برنامه ریزی شده است که به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مدرس، کاشمر میزبان رییس مجلس باشد.

وی تاکید کرد: کاشمر، مشهد مدرس است و باید با وجود زیارتگاه این عالم عرصه سیاست و دیانت جایگاه درخوری در استان و کشور داشته باشد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس با اشاره به برخی اختلاف‌نظرها در شورای این شهر گفت: در ماه‌های پایانی عمر شورا، شهر به ثبات و آرامش نیاز دارد.

نیک بین تاکید کرد: حتی یک قدم و یک قلم برای استیضاح و عزل شهردار کاشمر برنداشته و نخواهم داشت زیرا موضوع هر منطقه در اختیار نماینده نیست و نماینده حق دخالت در این امور را ندارد و اگر اقدامی صورت گیرد خلاف قانون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *