۳۰۰ فعالیت اقتصادی در کاشمر به تایید رسید

۳۰۰ فعالیت اقتصادی در کاشمر به تایید رسید

به نقل از ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کاشمر گفت: در این شهرستان ۳۰۰ فعالیت اقتصادی با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۳۵۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی ۱۱۱۳ فرصت شغلی ثبت و به تأیید کارشناسان نهاد رسیده است.

مسلم ساقی شنبه دهم آبان‌ماه در جلسه بررسی عملکرد معین‌های اقتصادی که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: توسعه اقتصادی فرهنگی شهرستان کاشمر در راستای طرح مثلث اقتصادی و احیای مسئولیت‌های اجتماعی هستند.

وی مطرح کرد: تا کنون چند شرکت در حوزه‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی و همچنین سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان در حوزه توانمندسازی و مشاغل خرد خانگی در شهر کاشمر اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند.

ساقی عنوان کرد: بر اساس گزارش سامانه BPMS در این شهرستان ۳۰۰ فعالیت اقتصادی با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۳۵۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی ۱۱۱۳ فرصت شغلی ثبت و به تأیید کارشناسان نهاد رسیده است.

وی ادامه داد: تاکنون توسط چهار معین اقتصادی ۴۵۴ فعالیت در حوزه اقتصادی و فرهنگی انجام شده که در راستای مسئولیت اجتماعی معین‌ها ۲۰ اقدام فرهنگی انجام شده است.

ساقی افزود: ۴۱ پروژه اقتصادی با پیش‌بینی اشتغال ۴۵۲ نفر در شهرستان کاشمر با پیشرفت ۱۰۰ درصدی به بهره‌برداری رسیده‌اند که میزان اشتغال محقق شده این پروژه‌ها ۲۷۰ نفر است.

وی اظهار کرد: به منظور افزایش مشارکت‌های مردمی در اقتصاد و فراهم آوردن فضای کسب و کار مناسب ۲۲ تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی در چارچوب مثلث توسعه اقتصادی با همکاری معین‌های اقتصادی در شهرستان کاشمر امضا شده است.

در این جلسه دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی از کاشمر به عنوان یکی از پنج شهرستان پیشرو استان در طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی نام برد.

علی‌اکبر لبافی افزود: تمامی معین‌های چهار شهرستان کاشمر، بردسکن‌، خلیل‌آباد و کوهسرخ به صورت فعالانه در حال اجرای کار هستند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد معین‌های اقتصادی شهرستان، تعداد پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده و تعداد اشتغال محقق شده است، مطرح کرد: قرار گرفتن شهرستان کاشمر در بین پنج شهرستان پیشرو در طرح مثلث اقتصادی حاصل تعامل فرماندار و معین‌های اقتصادی است.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی بیان کرد: یک شرکت به عنوان معین اقتصادی در یک اقدام مؤثر و چرخه کامل با شکل‌گیری کسب و کارهای خرد و اتصال آن به هلدینگ و تضمین بازپرداخت تسهیلات به تسهیل گیرندگان از محل اعتبار معین و تضمین خرید محصولات نهایی در چارچوب این مدل تا کنون ۲۱۹ فعالیت اقتصادی با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲۳۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی ۴۱۶ فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت کرده که به تأیید کارشناسان نهاد اقتصاد مقاومتی رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *