شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان در کاشمر

سرهنگ حسین احمدی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کاشمر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت ۵۵ میلیون ریال از حساب وی به صورت اینترنتی از سوی فردی ناشناس، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد از طریق یکی از کانال‌های تبلیغاتی در فضای مجازی قصد خرید بسته اینترنتی داشتم که پس از وارد شدن به درگاه بانکی و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی و رمز پویا، مبلغ ۵۵ میلیون ریال از سوی شخص ناشناسی از حسابم کسر شد.

فرمانده نیرو انتظامی شهرستان کاشمر ادامه داد: با اقدامات فنی و سایبری صورت گرفته از سوی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد این نوع کلاهبرداری به صورت فیشینگ انجام شده و درگاهی که شاکی از آن استفاده کرده درگاه جعلی بوده است که کلاهبردار سریعاً اطلاعات بانکی شاکی و رمز پویا وی را سرقت و سریعاً در درگاه اصلی وارد و مبلغ مذکور را به یکی از حساب‌های خود منتقل کرده است.

سرهنگ احمدی بیان کرد: علاوه بر مبلغ ۵۵ میلیون ریال مسدودی این پرونده تعداد ۵ فقره سرقت اینترنتی که از سوی این کلاهبردار از دیگر شهر‌های کشور انجام شده بود توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی که با دستور مقام قضایی حساب متهم سریعاً مسدود و پرونده برای سیر مراحل قانونی به صورت نیابتی به شهرستان محل سکونت متهم برای دستگیری ارسال شد.

او تصریح کرد: از شهروندان خواسته می‌شود خرید‌های خود را از سایت‌ها و درگاه‌های معتبر انجام دهند و در بازه زمانی که فرصت استفاده از رمز پویا ۱۲۰ ثانیه است در لحظات اولیه رمز خود را وارد نکنند بلکه در ثانیه‌های آخر این کار را انجام دهند تا چنانچه کلاهبردار شما را به درگاه جعلی هدایت کرده باشد فرصت استفاده از رمز پویا در درگاه‌های اصلی را نداشته و موفق به خالی کردن و سرقت مبالغ حساب تان نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *