آغاز اجرای طرح چرخش تاکسی ها در سطح شهرستان کاشمر / اعتصاب تاکسیداران کاشمری

به گزارش خبرگزاری پانا از کاشمر، با توجه به وجود حداکثری تاکسی های مسافربری در سطح شهرستان کاشمر و افزوده شدن 40 تاکسی در ماه اخیر به ناوگان تاکسیرانی،مسئولان این شهرستان در پی یک حرکت ناگهانی و خودجوش تصمیم به اجرای طرح چرخش تاکسی ها در سطح شهر و عدم توقف بلند مدت آنها در ایستگاه های تاکسیرانی گرفتند.
 دراقع می توان گفت: اجرای این طرح نتنها در این شهر باعث بهبود وضعیت حمل و نقل و خدمات به شهروندان نخواهد گردید، بلکه با گردش حداقل  300   تاکسی  در سطح شهر باعث به وجود آمدن ترافیک و مصرف بی رویه بنزین در ناوگان حمل و نقل خواهد شد که باتوجه به این مشکلات کلیه تاکسیداران شهرستان کاشمر در پی اعلام اعتراض خود از سه شنبه19/10/91 تا صبح چهارشنبه /10/9120 دست به اعتصاب و عدم ارائه خدمات حمل و نقل به شهروندان شدند.
به همین منظور نماینده اتحادیه تاکسی ها در کمیسیون حمل و نقل شهرستان کاشمردر گفتگو با خبرنگار پانا با بیا اینکه: حدود 2 روز است که فرمانداری شهرستان کاشمر در حرکت خودجوش تصمیم به اجرای طرح چرخش تاکسی ها در سطح شهر گرفته است،افزود: این طرح در شهری با گستردگی ناوگان حمل و نقل همانند کاشمر زمانی تاثیر خواهد داشت که زیرساخت ها آماده باشد.
صالحی عنوان داشت: یکی از مهمترین معضلات تاکسیداران قرق کردن  ایستگاه های تاکسی ورودی شهر توسط تاکسی های شخصی است که در موارد مختلفی با حضور تاکسی های حمل و نقل درون شهری در این مکان ها درگیری های فیزیکی به وجود آمده است که متاسفانه مسئولین تا کنون به دلایل نامعلومی هیچگونه تصمیمی در این موضوع نگرفته اند .
وی خاطر نشان کرد: جریمه 30 هزار تومانی تاکسی ها در پی وجود بیش از 4 تاکسی در ایستگاه موجب شده است تا فشار زیادی به تاکسیداران وارد شود،چراکه درآمد حداکثری هر تاکسی در طول شبانه روز مبلغی حدود 20 هزار تومان می باشد و در صورتی که هر تاکسی با نبود تعاملی که هم اکنون بین تاکسیداران و راهنمایی و رانندگی است، 2 جریمه 30 هزار تومانی شود، بایستی معادل 4 روز درآمد خالص خود را صرف پرداخت جریمه ها نماید.  
وی ادامه داد: هم اینک تاکسیداران با توجه به وعده هایی که مسئولین در جهت بهبود وضعیت حمل و نقل  و آزاد سازی ایستگاه های ورودی شهر در آینده ای نزدیک محول شده اند از اعتصاب کناره گیری و به روند سابق خود ادامه می دهند.
وی در پایان با بیان اینکه جریمه تاکسی ها موجب راه حل این طرح مشکل آفرین که تا کنون فقط در کاشمر اجرا شده است نخواهد بود از مامورین راهنمایی و رانندگی تعامل  با تاکسی های حمل و نقل درون شهری را خواستار شد.v

6 پاسخ

  1. پیشنهاد میدهم فرمانداری ابتدا به ساکن طی آمارسنجی از وجود تعداد مسافرین با خبر شده و در دوبخش ناوگان همگانی و تاکسی تلفنها توسط آمار بدست آمده برنامه ریزی نماید .ضمن اینکه از کار خودروهای فاقد مجوز جلوگیری نموده و هر مسیر را به تعدادی خودرو تخصیص داده و بصورت گردشی آنها را تعویض نمایند . در مبادی ورودی به شهر نیز چنین کاری صورت پذیرد . ولی بهترین و عقلانی ترین روش اینست که ناوگان شهری را بمدت یک تا دو سال ( تاکسی) افزایش ندهید . در رابطه با تاکسی تلفنیها نیز نبایستی امتیاز جدید واگذار نمود . و گرنه جز فشار بر قشر زحمت کش و از مزد افتادن آنها چیزی عایدشان نخواهد شد .

  2. سلام
    تاکسیرانی شهر ما واقعا بی برنامه است.در ایستگاه مرکزی 20 تا تاکسی صف میکشن ولی ما که تو شهرک سید مرتضی می شینیم بایداز اول خیابون بهار تا شهربانی پیاده بیایم.از یه طرف تاکسی هایی که از دانشگاه میان همه پر هستند و از یه طرف کلا تاکسی به این مقاصد نمیان

  3. واقعا چی باید بگیم . رانندگان تاکسی میگویند ما عمومی هستیم و باید در خدمت مردم باشیم و به همین خاطر باید همه ارگانها اعم از فرمانداری – شهرداری – دهداری – و همه و همه جا با ما همکاری کنند از یک طرف مردم مینالند که بیشتر خیابانها اصلا تا به حال رنگ تاکسی راندیده اند و اخلاق بعضی از رانندگان تاکسی آنقدر خوب است که مردم بیشتر وقتها به جای استفاده از تاکسی از تاکسی تلفنی استفاده میکنند و چیزهای بسیاری دیگری که منطقی به نظر میرسد. مشکل تاکسی ها فقط به دست خود رانندگان تاکسی حل میشود . اگر میگویمد تعداد تاکسی ها در شهر زیاد است و راننده تاکسی بودن نمیصرفد پس چرا فقط چند خیابان اصلی از این نعمت بهره مند . اگر رانندگان محترم تاکسی مینالند و میگویند مردم بیشتر از تاکسی تلفنی استفاده میکنند (که چنین نیز هم هست )باید نسبت به حداقل تمیز کردن اتوموبیلشان اقدام کنند نو و نوار کردنش بماند . اخلاق بعضی از این آقایان محترم نیز مزید بر مشکل است . در ضمن رانندگان محترم به این سوال جواب بدهند فروش بنزین مازاد تاکسی ها چه معنایی میدهد؟ تمام مشکلات حمل و نقل درون شهری تنها به رانندگان زحمتکش تاکسی مربوط نمیشود باید نهادهای مربوط نسبت به حل مشکلات منطقی این عزیزان همت گمارند

  4. تنها راه و موثر ترین راه این است که توسط شهردار محترم و فرمانداری کاشمر ایستگاههای تاکسی در خیابان های دیگر مثل شهربانی به سید مرتضی و خیابان بهبودی ایجاد شود تا هم وضعیت تاکسی ها سر و سامان گبرد و هم چنین دیگر باعث مشکلات این چنینی نشود.
    در ضمن نکته مهمتر اینه که آقای شهردار ما قبول داریم که شما زحمت کشیدی واحد های مسافربری زیبا،جادار و مطمئن آوردید اما نباید فکر میکردید که چه کسی می خواهد سوارشان شود.
    خداوکیلی ما که هر موقع دیدیم واحد ها از 5 مسافر بیشتر نداشتن، شایدم حراجی بوده دیدید خوبه و ارزون ، گرفتید.
    برای واحد ها لازم است اول فرهنگ واحد سوار شدن رو به مردم آموزش بدید – مسیر ها شونو مشخص کنید و مبلغاشو رو واحد درج کنید.
    باسپاس از شهردار عزیز و گرامی

  5. با عباس موافقم،خداییش چرا فکر کردید کاشمر فقط چهار تا خیابون بیشتر نداره؟

  6. باسلام خدمت همشهریان عزیز
    به نظر بنده طرح چرخش تاکسی ها در کاشمر دارای نکات منفی بیشتری است تا نکات مثبت ،و برای دانستن آن لازم نیست حتی زیاد فکر کنید-واقعا آیا این تصمیم فکر می کنید موثر؟
    دوست دارم مسئولین مربوطه پاسخ بدهند و دلایل اجرای این طرح را در این سایت درج کنند تا شهروندان هم مطلع بشوند.
    و اگه به گوششون نمی رسه این سایت باید یه جوری به گوش مسئولین حرف بنده رو برسونه…………
    به امید آن روز………………..
    آیا پاسخ خواهند داد……………
    آمین………………………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *